Včera jsme Vás informovali o tom, že čerstvý držitel ocenění auto roku, Peugeot 308 je natolik žádaný, že se zavádí noční směna v jeho výrobním závodě. Dnes přicházíme s novinkou, která zájem o „Francouzský Golf“ ještě zvýší.
Tlak na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu a tím i emise stále roste. Blížící se platnost normy Euro 6, ale i zájem zákazníků o nižší provozní náklady, se kterými jde spotřeba ruku v ruce, nutí výrobce hledat nová řešení pohonu automobilů a tím snížit jejich spotřebu. Tyto řešení známe třeba jako přeplňování benzinových motorů pomocí turbodmychadel, spalování jiných paliv jako je například plyn CNG nebo etanol, což je ekologická náhrada klasického naturalu. Peugeot vyzbrojil svůj nový kompaktní vůz nižší střední třídy velmi úsporným benzinovým tříválcem, slibující extrémně nízkou spotřebu. Nabídka motorů Peugeotu 308 zahrnuje i tříválcový přeplňovaný zážehový agregát s objemem 1200 kubických centimetrů. Tento motor s označením 1.2 e-THP PureTechnení žádný slaboch. Na přední kola „třistaosmičky“ bude posílat 130 koní a přitom se spokojí s velmi nízkou spotřebou. Při testování nevětšího dojezdu na jednu nádrž ve Španělsku,dosáhl spotřebu pouhých 2.8 litrů na 100 kilometrů. Což je s 51 litrovou nádrží dojezd okolo 1810 kilometrů. Šlo však o profesionály, kteří se snažili spotřebu co nejvíce snížit.
Normovaná spotřeba je 4.6 litru na 100km. My si typujeme, že v „reálném“ provozu, bude spotřeba o necelý litr vyšší a tím i nižší dojezd a to asi 1350 km, ale i tak se jedná o pěkné hodnoty a v rámci benzinových motorů jde o ten nejúspornější ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.