Včera jsme Vás informovali o tom, že čerstvý držitel ocenění auto roku, Peugeot 308 je natolik žádaný, že se zavádí noční směna v jeho výrobním závodě. Dnes přicházíme s novinkou, která zájem o „Francouzský Golf“ ještě zvýší.
Tlak na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu a tím i emise stále roste. Blížící se platnost normy Euro 6, ale i zájem zákazníků o nižší provozní náklady, se kterými jde spotřeba ruku v ruce, nutí výrobce hledat nová řešení pohonu automobilů a tím snížit jejich spotřebu. Tyto řešení známe třeba jako přeplňování benzinových motorů pomocí turbodmychadel, spalování jiných paliv jako je například plyn CNG nebo etanol, což je ekologická náhrada klasického naturalu. Peugeot vyzbrojil svůj nový kompaktní vůz nižší střední třídy velmi úsporným benzinovým tříválcem, slibující extrémně nízkou spotřebu. Nabídka motorů Peugeotu 308 zahrnuje i tříválcový přeplňovaný zážehový agregát s objemem 1200 kubických centimetrů. Tento motor s označením 1.2 e-THP PureTechnení žádný slaboch. Na přední kola „třistaosmičky“ bude posílat 130 koní a přitom se spokojí s velmi nízkou spotřebou. Při testování nevětšího dojezdu na jednu nádrž ve Španělsku,dosáhl spotřebu pouhých 2.8 litrů na 100 kilometrů. Což je s 51 litrovou nádrží dojezd okolo 1810 kilometrů. Šlo však o profesionály, kteří se snažili spotřebu co nejvíce snížit.
Normovaná spotřeba je 4.6 litru na 100km. My si typujeme, že v „reálném“ provozu, bude spotřeba o necelý litr vyšší a tím i nižší dojezd a to asi 1350 km, ale i tak se jedná o pěkné hodnoty a v rámci benzinových motorů jde o ten nejúspornější ve své třídě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!