Podle podrobné zprávy, kterou uveřejnil koncern Volkswagen, si automobilka Porsche minulý rok vydělala na každém modelu průměrně 16 710 Euro, což je v přepočtu 457 000 Kč.
Ostatně informace o „výdělečnosti“ modelů jednotlivých značek z koncernu Volkswagen známe také. Druhou nejvyšší „marži“ mají automobily Bentley, u kterých se pohybuje průměrně okolo 15 500 Euro, čili v přepočtu 424 000 Kč. Velkým překvapením může být i výrobce nákladních automobilů Scania, který vydělává na každém svém tahači průměrně 335 000 Kč, což odpovídá 12 300 Euro. Konkurent z vlastní stáje MAN, má daleko nižší marže, a to průměrně 60 000 Kč za každý svůj nákladní automobil.
Jistě by vás zajímalo, kolik vydělávají supersporty od Italského Lamborghini. To je však těžké určit, jelikož Lamborghini je započítáváno společně s automobily Audi. Celkově tak Audi a Lamborghini přivádí do kasy Volkswagenu za každý prodaný model průměrně 3600 Euro (necelých 99 000 Kč).
Například domácí Škoda Auto vydělává průměrně “jen“ 17 800 Kč. Automobily od „šéfa koncernu“ Volkswagenu jsou nejméně výdělečné a to konkrétně 16 800 Kč což je o 1000 Kč méně než jakou marži mají vozy Škoda.Zdroj: Businessweek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.