Ženevský autosalon byl spojen i s vyhlášením výsledků Auto roku a v případě evropského umístění se na prvním žebříčku objevil adept, kterého by zde opravdu snad nikdo nečekal.
Vítězem se totiž stal francouzský Peugeot 308, a porazil tak tvrdou konkurenci v podobě BMW i3, nového Mercedesu třídy S či novou Mazdu 3. Česká Škoda Octavia dokonce skončila až na šesté místě se ziskem pouhých 172 bodů!
V anketě hlasovalo na třicet mezinárodních novinářů a body tak byly rozdělovány opravdu více než pečlivě. Nečekaným propadákem bylo umístění nového Mercedesu třídy S, jenž se s počtem bodů 170 bodů umístil níže, než český sen v podobě Škody Octavia.
Kompletní výsledky ankety Auto roku 2014 (COTY)
1. Peugeot 308 - 307 bodů
2. BMW i3 - 223 bodů
3. Tesla Model S - 216 bodů
4. Citroen C4 Picasso - 182 bodů
5. Mazda 3 - 180 bodů
6. Škoda Octavia - 172 bodů
7. Mercedes třídy S - 170 bodů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.