V pondělí 20. ledna 2014 se uskutečnilo v TOP Hotelu Praha slavnostní zakončení ankety Auto roku 2014 v České republice.
Jejími vyhlašovateli byly Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu.O tom, který z 37 nominovaných modelů se stane Autem roku 2014 v České republice, rozhodovaly body, rozdělované 42člennou porotou, složenou z odborných motoristických novinářů. Ta v prvním kole vybrala pětici finalistů a z ní pak absolutního vítěze. Jeho jméno nebylo do poslední chvíle známo, protože sčítání jednotlivých hlasů probíhalo přímo na místě během programu. Nejvíce jich shromáždila Mazda6 a je tak po zásluze Autem roku 2014 v České republice. Putovní trofej převzal z rukou předsedy představenstva a generálního ředitele společnosti Shell Czech Republic a.s. Petra Pražského a předsedy novinářské poroty Tomáše Hyana generální ředitel společnosti Mazda Czech Republic Alexej Kiriakovský.V průběhu večera byly rovněž předány ceny představitelům značek, jejichž vozy uspěly v jednotlivých kategoriích hlasování veřejnosti na webu www.autoroku.cz. Mezi městskými auty patřilo prvenství Renaultu Captur, v nižší střední třídě uspěla Škoda Octavia, ve střední a vyšší střední třídě pak Mazda6. Z terénních a velkoprostorových vozů nejvíce zaujal Range Rover Sport a konečně premiantem v segmentu sportovních automobilů se stalo Subaru BRZ.Ke svému závěru dospěla také SMS soutěž, v níž byl hlavní výhrou půlmilionový šek na nákup některého z v anketě zastoupených vozů. Přímo na pódiu si ho převzal pan Mirek Bartulík z Těrlicka.Vyhlášeny byly rovněž dvě speciální kategorie. Za Technickou inovaci roku 2014 v České republice byla označena technologie výroby karbonových dílů na BMW i3. Stejný vůz se od nynějška může pyšnit titulem Zelené auto roku 2014.Hostům večera zazpívaly zpěvačky Monika Absolonová a Gabriela Gunčíková a půvabné modelky předvedly kolekci luxusního dámského oblečení.
Finálové pořadí ankety Auto roku 2014 v České republice:
1. Mazda6 274
2. Škoda Octavia 243
3. Mercedes-Benz S 205
4. Jaguar F-Type 168
5. Peugeot 308 135
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.