Úspěšný sportovní vůz Ford Fiesta ST rozšířil svoji sbírku ocenění o další významnou trofej: britský časopis TopGear Magazine ho vyhlásil autem roku 2013.
Fiesta ST tak obstála před mnohonásobně dražšími soupeři, mezi kterými nechyběl ani supersportovní automobil McLaren P1 s cenovkou v přepočtu přes 28 milionů Kč. Volba byla jednohlasná, píše časopis: „Auto, které vám každý den vyčaruje úsměv na tváři. Je to nejzábavnější auto roku 2013.“
Nejprodávanější automobilový časopis ve Velké Británii zároveň postavil Fiestu ST na nejvyšší příčku v kategorii „hot hatch roku“. „Fiesta ST má vše, co má hot hatch mít, rozdíl je v tom, že stojí jen 16 995 liber (v ČR od 429 990 Kč). Což by mohlo naznačovat, že jí chybí něco, co mají ostatní. Ale není tomu tak! Má přes 180 koní, vypadá fantasticky a podvozek je naladěn stejně pečlivě jako u McLarenu...“
Anthony Ireson, marketingový ředitel Ford of Britain, řekl: „Fiesta ST zjevně ohromí každého, kdo usedne za její volant, porotce časopisu TopGear nevyjímaje. Je to významné ocenění pro Fiestu ST i pro samotný Ford.“
Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW dokáže Fiesta ST zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 sekund a vyvine nejvyšší rychlost 220 km/h. Má sportovně naladěné řízení, podvozek i brzdy a její bohatá výbava obsahuje například technologii Ford MyKey, systém SYNC s automatickým tísňovým voláním nebo sportovní sedadla Recaro.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?