Italská automobilka Ferrari oznámila, že jejich nejnovější hybridní hypersport s označením LaFerrari, je definitivně vyprodán! Všech 499 plánovaných exemplářů tak již zná své majitele.
Již při představení vozu zaregistrovala automobilka Ferrari více než 1000 objednávek. Ovšem jak je u Ferrari běžné, ani tučné bankovní konto není zárukou, že právě na vás by se daný model mohl smát ve vaší vyhřáté garáži.Vedení Ferrari nakonec rozhodlo, že výroba modelu LaFerrari bude omezena na 499 kusů, což je dosti na to, aby byli uspokojeni ti největší skalní příznivci značky.
Zajímavostí je, že rovnou 120 kusů modelu poputuje na trh do USA. Co na tom, že každý kus je oceněn cenovkou více než 1 milion dolarů (v přepočtu téměř 30 milionů korun). Za tuto sumu se však zákazník dočká supersportu, pod jehož kapotou se bude skrývat dvanáctiválcový motor o objemu 6,3 litru, poskytující výkon 800 koní a 700 Nm. K tomu všemu bude LaFerrari doplněno o elektromotor, jenž přidá dalších 163 koní a 270 Nm výkonu.
Hypersport Ferrari LaFerrari díky těmto výkonovým parametrům tomu zrychlí z 0 – 100 km/h pod 3 sekundy a jeho maximální rychlost se zastaví na hranici 350 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?