Dálniční oddělení Policie České Republiky dostala posilu v podobě flotily sedmi vozů ŠKODA Superb 3,6 FSI V6, které budou sloužit k hlídkové službě na dálničních tazích v jednotlivých krajích ČR. Ke slavnostnímu předání vozů za přítomnosti náměstka policejního prezidenta pro vnější službu plk. Mgr. Tomáše Tuhého a ředitele služby dopravní policie plk. Ing. Tomáše Lercha došlo v úterý 10. prosince v prostorách Zákaznického centra ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Vozy byly následně přiděleny jednotlivým krajům. Tato zakázka je jedním z vrcholů dlouhodobé spolupráce s Policií ČR, které bylo od roku 1993 dodáno více než 17 tisíc vozů.
„Služba u dálniční policie patří k těm nejnáročnějším úkolům, před které může být automobil postaven. Vyžaduje nejen vynikající jízdní výkony, ale také robustnost a odolnost vůči náročným podmínkám," říká Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů. „Velice nás proto těší, že to byly právě naše vozy, které si policie pro tento úkol zvolila."
Flotila sedmi vozů ŠKODA Superb v karosářském provedení liftback a nejvýkonnější variantě, tedy se šestiválcovým motorem 3,6 FSI o výkonu 191 kW (260 k), pohonem všech kol a automatickou šestistupňovou převodovkou DSG, byla v úterý 10. prosince 2013 předána dálničním oddělením Policie České Republiky v sedmi krajích. Automobily předal osobně pan Ing. Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za řízení lidských zdrojů, za přítomnosti plk. Mgr. Tomáše Tuhého, náměstka policejního prezidenta pro vnější službu, a plk. Ing. Tomáše Lercha, ředitele služby dopravní policie. Vozy budou sloužit jako hlídkové a stíhací na dálnicích po celé České republice.
Motor 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW vozu propůjčuje vynikající jízdní výkony. Ke zrychlení z nuly na 100 km/h stačí šestiválcové limuzíně pouhých 6,4 s a ve zrychlování může pokračovat až k hranici 250 km/h. Vzhledem k tomu, že většina i těch nejvýkonnějších automobilů má na tuto hranici nastaven omezovač rychlosti, zůstává jen velmi málo vozů, které by policejnímu speciálu dokázaly uniknout. Díky pohonu všech kol, využívajícímu mezinápravovou spojku Haldex, má řidič dostatek trakce i za zhoršených povětrnostních podmínek. Automatická dvouspojková převodovka DSG zajišťuje bleskové, precizní řazení, aniž by řidič musel odpoutávat svoji pozornost od služebních úkolů. Vozy splňují emisní normu Euro 5 a i přes svůj vysoký výkon a pozoruhodné jízdní výkony dosahují průměrné spotřeby 9,3 l/100km. Pro policejní výbavu přijde vhod rozměrný zavazadlový prostor (565 litrů) a patentované řešení variabilního otvírání zádě TwinDoor.
Nad rámec běžně dostupných výbavových prvků bylo do všech vozů nainstalováno policejní vybavení, nezbytné pro výkon jejich služebních úkolů. V první řadě jde samozřejmě o skrytá výstražná LED světla (tzv. majáky) vpředu a vzadu, spolu se dvěma červenými diodovými displeji za předním i zadním sklem vozidla, které umožňují zobrazit předprogramované nápisy. Dále je vůz vybaven radiostanicí systému PEGAS Integrovaného Záchranného Systému ČR, GPS přijímačem, systémem Emergency System Data Recorder se záznamem pohybu vozidla a stavových hlášení VRZ, hledacím přenosným světlometem a potřebnou elektroinstalací a kabeláží. Zároveň byly namontovány i další nezbytné prvky výbavy, jako je druhá baterie nebo držáky na policejní vybavení v prostoru posádky.
Samostatnou kapitolu pak tvoří technika pro zjišťování a záznam dopravních přestupků, tvořená policejní kamerou se záznamem rychlosti vozidla PolCam PC 2006 a radarem RAMER AD-9C. Tato zařízení jsou v majetku Policie České Republiky a nebyla součástí dodávky, nicméně jejich montáž byla provedena smluvními partnery společnosti ŠKODA AUTO a vozidla byla dodána ve stavu plně připraveném ke služebnímu nasazení.
Cena a výbava nebyly jedinými kritérii pro účast ve výběrovém řízení. O úspěchu značky ŠKODA rozhodlo také kvalitní a silné zázemí, jako například hustota servisní sítě, garantovaná doba oprav nebo dostupnost náhradních dílů.
Dodávka vozů Superb pro dálniční policii je další kapitolou v dlouhé a úspěšné spolupráci mezi společností ŠKODA AUTO a Policií České Republiky. Od roku 1993 bylo již českým policistům dodáno přes 17 tisíc vozů ŠKODA nejrůznějších modelů a specifikací. Další dodávky přitom stále probíhají – v den předání dálničních Superbů tak byla například dokončena dodávka 208 civilních referentských vozů. Pro nasazení ve službě jsou připraveny také vozy Octavia třetí generace v policejních barvách. Konkrétně se jedná o dodávku devíti nových vozů z další veřejné zakázky PČR, kterou letos ŠKODA AUTO vyhrála. Jde přitom o první vozy Octavia třetí generace, které se objeví ve vozovém parku PČR. Pro přepravu chráněných osob dodá ŠKODA AUTO flotilu vozů Superb.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.