Britská automobilka McLaren se pochlubila, že jejich model McLaren P1 zajel nový traťový rekord na Nürburgringu. Trať dlouhou 20,8 km prý zvládl zajet za méně než sedm minut!
Přesný čas automobilka zatím nezveřejnila, ale podle tiskové zprávy byla průměrná rychlost vyšší než 178 km/h. Pokud by opravdu byla průměrná rychlost 178 km/h, znamenalo by to, že model P1 zajel tento okruh za rovných 7 minut.
V případě vyšší rychlosti výsledný čas ještě více klesá. Při průměrné rychlosti 180 km/h by výsledný čas činil 6 minut a 56 sekund, čímž by P1 pokořil Porsche 918 Spyder, které okruh zajelo s časem 6 minut a 57 sekund.
Testovací McLaren P1 měl zapnutý režim "Race", což znamená prodloužené aktivní zadní křídlo o 300 mm. Světlá výška pak byla o 50 mm nižší než je tomu v běžném módu. Zavěšení vozidla bylo v režimu Race tužší o 300%.
Za volantem rekormandského McLarenu P1 seděl hlavní testovací jezdec značky, Chris Goodwin, který dokázal jet na rovince Döttinger Höhe maximální rychlostí 330 km/h! Dle palubních údajů byl Goodwin nucen řadit průměrně každých 6 sekund a systém DRS využil hned sedmkrát.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?