V Ženevě automobilka VW představuje designerskou studii kabrioletu s výsuvnou pevnou střechou nazvanou concept C.
Mechanismus skládací pevné střechy je ojedinělým konstrukčním výtvorem - po uvolnění zámků střechy se nejprve prosklený střešní díl posune dozadu. Poté se nadzvedne celá zadní část střechy (C-sloupky a zadní okno) a začne se posouvat dopředu. Skleněné střešní okno podjede pod zadní část střechy a celý tento "sendvič" se složí pod víko zavazadlového prostoru, které se za pomocí hydrauliky samo otevře a zase zavře. Do prostoru pod zadní kapotou se ještě zasunou okraje střechy a z elegantního kupé se stává neméně elegantní kabriolet.
Zavazadlový prostor studie concept C má při rozložené pevné střeše, tedy v podobě kupé, objem asi 400 litrů, což je na vůz této kategorie vysoce nadprůměrná hodnota. Díky promyšlenému systému skládání zabírá složená střecha v zavazadlovém prostoru jen poměrně málo místa, takže pro zavazadla zbývá stále ještě přibližně 200 litrů volného prostoru. Přepravu dlouhých štíhlých předmětů, například lyží, navíc usnadňuje průvlak uprostřed zadních opěradel. Concept C je vizí kupé-kabrioletu nižší střední třídy. Nová studie automobilky Volkswagen je zřetelně mohutnější, než většina kabrioletů z tzv. A-segmentu. Concept C je dlouhý 4,41 m, vysoký jen 1,43 m, ale pozoruhodná je především jeho šířka: 1,81 m! Nízká široká silueta propůjčuje nové studii image vysoce dynamického, sportovního vozu.
Větší vnější rozměry slibují prostornější interiér, a concept C je skutečně navržený jako plnohodnotný čtyřmístný automobil. Jeho kůží čalouněný a leštěným dřevem přizdobený interiér nabízí velmi pohodlné cestování čtveřici dospělých pasažérů i při nejdelších jízdách. Základní technická data prototypu concept R Rozměry karoserie Délka 4,41 m Šířka 1,81 m Výška 1,43 m Objem zavazadlového prostoru cca 400 l Motor a podvozek 2.0 FSI (přímé vstřikování benzinu) Výkon motoru 110 kW/150 k Převodovka Šestistupňová, manuální Poháněná kola Přední Přední kola/pneumatiky 235/35 ZR 19 Zadní kola/pneumatiky 245/35 ZR 19 Volkswagen CR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.