Ženeva: Opel TRIXX

ar1, 4. března 2004, 08:03 Google+

Ženeva se stala svědkem představení dalšího inovativního a pozoruhodně přizpůsobivého konceptu Opel TRIXX.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trixx

Trixx | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Tento extrémně kompaktní automobil je určený pro přepravu až třech dospělých osob a jednoho dítěte, nebo jej lze velice snadno proměnit na jednomístný vůz s mimořádně velkým prostorem pro náklad.

Přístup do interiéru vozu usnadňují tři rozměrné dveře na pantografových závěsech s elektrickým ovládáním - dvoje dveře jsou v pravém boku vozu, jedny na straně řidiče. Koncept Opel TRIXX má však i další zajímavé technické "vychytávky", jako jsou např. zadní sedadlo s nafukovacím sedákem a opěradlem, dopředu překlápěcí sedadlo předního spolujezdce nebo speciální střešní díl, který se po zmáčknutí tlačítka odsouvá dopředu a umožňuje tak přepravu dlouhých štíhlých předmětů ve vzpřímené pozici.

Ze zádi vozu se v případě potřeby vysouvá "zásuvka", která slouží pro uložení a přepravu těžkých zavazadel, nebo předmětů tak umazaných, že by nebylo dobré je přepravovat v interiéru vozu.

Pohon předních kol konceptu TRIXX obstarává vitální turbodiesel CDTI o objemu 1,3 a výkonu 51 kW/70 k, který si vydobyl uznání za své "působení" už v modelech Opel Corsa a Agila.

"Koncept TRIXX je zhmotněním našich představ o inovativním, ultrakompaktním automobilu třímetrové délky, který by byl vybavený moderními technologiemi, vynikal by atraktivním designem a díky promyšlenému řešení interiéru by se dokázal vypořádat s nejrozmanitějšími přepravními požadavky," říká Martin Smith, šéfdesigner automobilky Opel.

Díky malým vnějším rozměrům (délka 3,04 m, šířka 1,66 m, výška 1,57 m) a přizpůsobivému interiéru by TRIXX mohl být ideálním vozem do městského provozu. Prakticky řešený interiér nabídne dostatek místa pro pohodlné cestování dvojici dospělých pasažérů a postará se i o hromadu jejich zavazadel, nebo "ubytuje" trojici dospělých a jedno dítě. Další možností je uspořádat interiér do jednosedadlové konfigurace, kdy se vůz změní na překvapivě prostornou malou dodávku. Přední sedadlo spolujezdce je možné sklopit, čímž ve voze vzniká zavazadlový prostor o objemu 890 litrů (měřeno podle metodiky VDA). Ložná plocha je přitom dlouhá 1,53 m (měřeno od zádi po palubní desku), což stačí např. pro přepravu nerozmontovaného jízdního kola.

Pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek volného místa zejména pro nohy poté, co se překlopí sedadlo předního spolujezdce. Zadní sedadlo jde také sklopit, pokud jej není potřeba využívat. Navíc jej lze podle přání cestujících dofukovat vzduchem za pomoci malého palubního kompresoru. Pro přepravu dítěte je připravena vyklápěcí dětská sedačka, která se ukrývá za sedadlem řidiče.

Manipulaci s objemnými předměty usnadňuje dvojice elektricky ovládaných posuvných dveří na pantografových závěsech v pravém boku karoserie. Díky tomu se koncept TRIXX obejde bez obvyklých vyklápěcích dveří v zádi karoserie, nakládání zavazadel navíc ulehčuje zasouvací sklo zadního okna. Přepravu delších štíhlých předmětů ve vertikální pozici umožňuje také dopředu posuvná zadní polovina střešního okna. Do kompaktního konceptu TRIXX lze naložit předměty až 1400 mm dlouhé, 960 mm široké a 430 mm vysoké.

Koncept TRIXX nese všechny rysy charakteristické pro moderní designerský jazyk automobilky Opel - má tedy krátké převisy karoserie, výrazné linie a "svalnaté" lemy podběhů kol. Stejně, jako v případě nové Astry, také nová studie automobilky Opel upozorňuje na svoji dynamičnost zřetelně klínovitou boční siluetou.

Opel Media

Vytisknout

Diskuze: Ženeva: Opel TRIXX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

U Renaultu představili nový Modus - anotační foto

U Renaultu představili nový Modus

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud