Ženeva se stala svědkem představení dalšího inovativního a pozoruhodně přizpůsobivého konceptu Opel TRIXX.
Ze zádi vozu se v případě potřeby vysouvá "zásuvka", která slouží pro uložení a přepravu těžkých zavazadel, nebo předmětů tak umazaných, že by nebylo dobré je přepravovat v interiéru vozu. Pohon předních kol konceptu TRIXX obstarává vitální turbodiesel CDTI o objemu 1,3 a výkonu 51 kW/70 k, který si vydobyl uznání za své "působení" už v modelech Opel Corsa a Agila. "Koncept TRIXX je zhmotněním našich představ o inovativním, ultrakompaktním automobilu třímetrové délky, který by byl vybavený moderními technologiemi, vynikal by atraktivním designem a díky promyšlenému řešení interiéru by se dokázal vypořádat s nejrozmanitějšími přepravními požadavky," říká Martin Smith, šéfdesigner automobilky Opel. Díky malým vnějším rozměrům (délka 3,04 m, šířka 1,66 m, výška 1,57 m) a přizpůsobivému interiéru by TRIXX mohl být ideálním vozem do městského provozu. Prakticky řešený interiér nabídne dostatek místa pro pohodlné cestování dvojici dospělých pasažérů a postará se i o hromadu jejich zavazadel, nebo "ubytuje" trojici dospělých a jedno dítě. Další možností je uspořádat interiér do jednosedadlové konfigurace, kdy se vůz změní na překvapivě prostornou malou dodávku. Přední sedadlo spolujezdce je možné sklopit, čímž ve voze vzniká zavazadlový prostor o objemu 890 litrů (měřeno podle metodiky VDA). Ložná plocha je přitom dlouhá 1,53 m (měřeno od zádi po palubní desku), což stačí např. pro přepravu nerozmontovaného jízdního kola. Pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek volného místa zejména pro nohy poté, co se překlopí sedadlo předního spolujezdce. Zadní sedadlo jde také sklopit, pokud jej není potřeba využívat. Navíc jej lze podle přání cestujících dofukovat vzduchem za pomoci malého palubního kompresoru. Pro přepravu dítěte je připravena vyklápěcí dětská sedačka, která se ukrývá za sedadlem řidiče. Manipulaci s objemnými předměty usnadňuje dvojice elektricky ovládaných posuvných dveří na pantografových závěsech v pravém boku karoserie. Díky tomu se koncept TRIXX obejde bez obvyklých vyklápěcích dveří v zádi karoserie, nakládání zavazadel navíc ulehčuje zasouvací sklo zadního okna. Přepravu delších štíhlých předmětů ve vertikální pozici umožňuje také dopředu posuvná zadní polovina střešního okna. Do kompaktního konceptu TRIXX lze naložit předměty až 1400 mm dlouhé, 960 mm široké a 430 mm vysoké. Koncept TRIXX nese všechny rysy charakteristické pro moderní designerský jazyk automobilky Opel - má tedy krátké převisy karoserie, výrazné linie a "svalnaté" lemy podběhů kol. Stejně, jako v případě nové Astry, také nová studie automobilky Opel upozorňuje na svoji dynamičnost zřetelně klínovitou boční siluetou. Opel Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.