Ženeva se stala svědkem představení dalšího inovativního a pozoruhodně přizpůsobivého konceptu Opel TRIXX.
Ze zádi vozu se v případě potřeby vysouvá "zásuvka", která slouží pro uložení a přepravu těžkých zavazadel, nebo předmětů tak umazaných, že by nebylo dobré je přepravovat v interiéru vozu. Pohon předních kol konceptu TRIXX obstarává vitální turbodiesel CDTI o objemu 1,3 a výkonu 51 kW/70 k, který si vydobyl uznání za své "působení" už v modelech Opel Corsa a Agila. "Koncept TRIXX je zhmotněním našich představ o inovativním, ultrakompaktním automobilu třímetrové délky, který by byl vybavený moderními technologiemi, vynikal by atraktivním designem a díky promyšlenému řešení interiéru by se dokázal vypořádat s nejrozmanitějšími přepravními požadavky," říká Martin Smith, šéfdesigner automobilky Opel. Díky malým vnějším rozměrům (délka 3,04 m, šířka 1,66 m, výška 1,57 m) a přizpůsobivému interiéru by TRIXX mohl být ideálním vozem do městského provozu. Prakticky řešený interiér nabídne dostatek místa pro pohodlné cestování dvojici dospělých pasažérů a postará se i o hromadu jejich zavazadel, nebo "ubytuje" trojici dospělých a jedno dítě. Další možností je uspořádat interiér do jednosedadlové konfigurace, kdy se vůz změní na překvapivě prostornou malou dodávku. Přední sedadlo spolujezdce je možné sklopit, čímž ve voze vzniká zavazadlový prostor o objemu 890 litrů (měřeno podle metodiky VDA). Ložná plocha je přitom dlouhá 1,53 m (měřeno od zádi po palubní desku), což stačí např. pro přepravu nerozmontovaného jízdního kola. Pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek volného místa zejména pro nohy poté, co se překlopí sedadlo předního spolujezdce. Zadní sedadlo jde také sklopit, pokud jej není potřeba využívat. Navíc jej lze podle přání cestujících dofukovat vzduchem za pomoci malého palubního kompresoru. Pro přepravu dítěte je připravena vyklápěcí dětská sedačka, která se ukrývá za sedadlem řidiče. Manipulaci s objemnými předměty usnadňuje dvojice elektricky ovládaných posuvných dveří na pantografových závěsech v pravém boku karoserie. Díky tomu se koncept TRIXX obejde bez obvyklých vyklápěcích dveří v zádi karoserie, nakládání zavazadel navíc ulehčuje zasouvací sklo zadního okna. Přepravu delších štíhlých předmětů ve vertikální pozici umožňuje také dopředu posuvná zadní polovina střešního okna. Do kompaktního konceptu TRIXX lze naložit předměty až 1400 mm dlouhé, 960 mm široké a 430 mm vysoké. Koncept TRIXX nese všechny rysy charakteristické pro moderní designerský jazyk automobilky Opel - má tedy krátké převisy karoserie, výrazné linie a "svalnaté" lemy podběhů kol. Stejně, jako v případě nové Astry, také nová studie automobilky Opel upozorňuje na svoji dynamičnost zřetelně klínovitou boční siluetou. Opel Media
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).