Důkladně změněný vzhled, založený na novém designu značky, je integrální součástí Růstové strategie Škoda 2018. Do roku 2018 chce česká automobilka své celosvětové prodeje zvýšit nejméně na 1,5 milionu vozů ročně.
Novým vzhledem prodejních míst dokazuje značka Škoda opět svou sílu. Celkové uspořádání autosalonu bude působit podstatně mladším a dynamičtějším dojmem. Stavebními kameny jsou moderní architektura, komunikační plochy na vnější fasádě budovy se zlepšenou viditelností ve dne i v noci, stejně jako atraktivní uspořádání prodejních prostor s důrazem na prodejní procesy. Změny mají být z velké části hotovy do konce roku 2015.
„Největší modelovou ofenzívou v historii značky posilujeme naši pozici mezinárodně činné velké automobilky,“ říká Václav Koucký, vedoucí marketingu a strategie Škoda Auto Česká republika. „V posledních letech jsme masivně investovali do modernizace a rozšiřování naší modelové řady. Nový vzhled našich obchodních míst teď vytvoří ideální rámec pro prezentaci našich vozů zákazníkům,“ dodává Koucký.
V rámci Růstové strategie 2018 automobilka v uplynulých dvou letech aktualizovala svou modelovou paletu a rozšířila ji do nových důležitých segmentů. Jen v roce 2013 představila Škoda osm nových nebo kompletně přepracovaných modelů. Průběžným výsledkem největší modelové ofenzívy v historii podniku je vysoce atraktivní, moderní modelová paleta, začínající novým minivozem Citigo, přes nový model Rapid a novou Octavii a končící důkladně přepracovanou vlajkovou lodí Superb a Superb Combi.
Současně se česká automobilka zaměřuje na důsledné zostření své prezentace. Již v roce 2011 zavedla Škoda nový firemní design. Důležitou součástí nového designu je přepracované logo s motivem okřídleného šípu, svěží barvy a nový typ písma. Celková prezentace značky je mladší a modernější než dříve.
Nový design obchodní sítě vychází z následujících principů: Hodnotně působící vzhled a moderní prodejní prostory s velkorysými skleněnými plochami zajišťují příjemné prostředí a transparentnost. Základními barvami jsou elegantní bílá a svěží zelená. V interiéru je tato barevná kombinace doplněna teplými odstíny dřeva.
Designový jazyk architektury vychází ze stejného principu, jako jasné linie současných vozů české automobilky. I zde se opět odráží tradiční hodnoty značky, motivem nového designu prodejních míst je příslib: ‚Simply Clever – clever engineering with a human touch‘. „Nové uspořádání není samoúčelné, slouží k přesvědčivé komunikaci našich hodnot,“ upřesňuje Koucký.
Vnější vzhled: uspořádaný, moderní, jasně identifikovatelný ve dne i v noci
Důkladně přepracovaný bude i vnější design autosalonů. Nový vzhled prodejní sítě značky ŠKODA poskytuje nápadnou prezentaci ve dne i v noci – je jasný, transparentní, moderní a otevřený. Jednoznačnou orientaci zajistí identifikační prvky. Důležitým cílem je přitom zlepšení viditelnosti budovy. „Zákazník by měl partnera značky Škoda, jako takového, identifikovat na první pohled,“ dodává Koucký.
Jde přitom o přehlednost: Soustředit se na to, co je pro zákazníka podstatné, takové je motto architektů. Tomu odpovídá architektura, založená na jednoduchých tvarech, několika odstínech jasných barev, modulárních designových prvcích a moderním konceptu osvětlení. Hlavními prvky nového uspořádání exteriéru provozoven obchodních partnerů jsou:
› Zelený vstupní portál před světlem zalitým proskleným průčelím,
› velká komunikační stěna vedle vstupního portálu autosalonu,
› stěna s novým logem značky Škoda na boční stěně budovy,
› bílý fasádní pás, lemující boční a horní hranu čela budovy,
› tmavě šedá fasáda a
› nové pylony s logem značky a jménem prodejce a vlajkové stožáry.
Nová fasáda prodejních míst Škoda bude v budoucnu zásadně provedena v tmavém odstínu šedé barvy. Tento zdrženlivý odstín tvoří ideální pozadí pro všechny designové a signální prvky značky ŠKODA. Vstupní stěna budovy se skládá z velkých skleněných prvků, sahajících až k podlaze: skrz ně se do interiéru dostane dostatek denního světla.
Na čelní stěně budovy – v ideálním případě napravo od vchodu – se bude v budoucnu acházet rozsáhlá komunikační stěna. Tato stěna o standardních rozměrech až 8 x 8 etrů upoutá pozornost a přímo osloví zákazníky. Budou zde prezentovány nové modely omocí velkého banneru nebo prostřednictvím velké LED-obrazovky. Vedle pěti tandardních velikostí od 4 x 4 do 8 x 8 metrů jsou možná i provedení na míru – dle ndividuální situace v konkrétní provozovně. Pevnou součástí komunikační stěny je velké logo značky Škoda v horní třetině stěny. Logo je v noci osvětlené.
Dalším nezaměnitelným designovým prvkem všech modernizovaných zastoupení značky Škoda bude bílý rám, lemující horní a boční hrany průčelí budovy. Obepíná celou fasádu a dodává budově jasnou optickou strukturu. Horizontální části bílého rámu jsou dole ukončeny tenkou zelenou linku, táhnoucí se přes celou šířku. Tento celek tvoří dokonalé pozadí pro název provozovny, tvořený jménem obchodníka a nově definovaným nápisem ŠKODA. Bílý rám, který označuje hlavní fasádu s vchodem, má být při pohledu z ulice jasně identifikovatelný. Noční osvětlení zajišťuje inteligentní světelný koncept – samozřejmě v zeleném odstínu značky.
Komerční sdělení