Šéf britské značky Aston Martin, Ulrich Bez, prozradil veřejnosti, že automobilka uvažuje o zavedení sportovního modelu, který by byl odvozen od závodního speciálu Aston Martin Vantage GT3.
Šéf britské značky Aston Martin, Ulrich Bez, prozradil veřejnosti, že automobilka uvažuje o zavedení sportovního modelu, který by byl odvozen od závodního speciálu Aston Martin Vantage GT3.
Vedení Astonu si myslí, že v modelové řadě Vantage je stále ještě volné místo na opravdu tvrdý sportovní model, a tak přišli s tímto nápadem. Mezi současný vrchol modelové řady se řadí Aston Martin V12 Vantage S, který pokud vše půjde podle plánu, již nebude nejsilnějším modelem značky.
Sportovní varianta na základě Vantage GT3 by měla mít benzínový 6.0 litrový dvanáctiválec, naladěný na výkon kolem hranice 600 koní. K tomu všemu se vůz dočká nejnovějších poznatků z oblasti aerodynamiky, získaných ze závodních okruhů, které podpoří ty nejlepší jízdní výkony.
Aby toho nebylo málo, samozřejmostí je i snížení váhy vozu. Ta oproti verzi V12 Vantage S klesne o plných 90 kg! Díky všem úpravám a vlastnostem by zrychlení z 0 – 100 km/h nemělo trvat déle než 4 sekundy a maximální rychlost překoná hranici 300 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?