Šéf britské značky Aston Martin, Ulrich Bez, prozradil veřejnosti, že automobilka uvažuje o zavedení sportovního modelu, který by byl odvozen od závodního speciálu Aston Martin Vantage GT3.
Šéf britské značky Aston Martin, Ulrich Bez, prozradil veřejnosti, že automobilka uvažuje o zavedení sportovního modelu, který by byl odvozen od závodního speciálu Aston Martin Vantage GT3.
Vedení Astonu si myslí, že v modelové řadě Vantage je stále ještě volné místo na opravdu tvrdý sportovní model, a tak přišli s tímto nápadem. Mezi současný vrchol modelové řady se řadí Aston Martin V12 Vantage S, který pokud vše půjde podle plánu, již nebude nejsilnějším modelem značky.
Sportovní varianta na základě Vantage GT3 by měla mít benzínový 6.0 litrový dvanáctiválec, naladěný na výkon kolem hranice 600 koní. K tomu všemu se vůz dočká nejnovějších poznatků z oblasti aerodynamiky, získaných ze závodních okruhů, které podpoří ty nejlepší jízdní výkony.
Aby toho nebylo málo, samozřejmostí je i snížení váhy vozu. Ta oproti verzi V12 Vantage S klesne o plných 90 kg! Díky všem úpravám a vlastnostem by zrychlení z 0 – 100 km/h nemělo trvat déle než 4 sekundy a maximální rychlost překoná hranici 300 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.