Japonská automobilka Subaru vydala v těchto dnech tiskovou zprávu, která oznamuje plánované ukončení výroby jejich velkého SUV Subaru Tribeca, a to přesně v lednu 2014.
Po celou dobu výroby probíhala produkce vozu v továrně Lafayette, v americkém státě Indiana. Pro případné zájemce budou poslední kusy dodatečně doprodávány ještě v únoru 2014.Model Tribeca byl představen již v roce 2005 a hlavním důvodem pro ukončení jeho produkce je fakt, že za celých 8 let výroby se podařilo prodat jen 78 000 kusů, což je velice slabé číslo. Za další důvod neúspěchu v prodejích se dá považovat i samotný vzhled modelu. První verze Tribeci měla poměrně vysoko posazené světlomety a trojdílnou maskou chladiče, což ne každý potenciální zákazník přijal s nadšením. Následný pozdější facelift sice přinesl mírné zjemnění přední části, ale prodeje vozidla se už nikterak zásadně nezvýšili. Subaru Tribeca vsázelo na úspěch hlavně v zámoří, i tam si jej však američtí zákazníci moc neoblíbili a stále dávali přednost osvědčeným americkým značkám.
Ukončení produkce modelu Tribeca se ale automobilce Subaru spíše hodí. Už teď totiž její inženýři pracují na vývoji středně velkého SUV se třemi řadami sedadel. Tento nástupce bude mít za úkol neúspěšnou Tribecu posléze nahradit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?