Subaru oznámilo konec výroby SUV modelu Tribeca

subaru tribeca
subaru tribeca, foto: newswire.ca
ar5 21. října 2013 13:51
Sdílej:

Japonská automobilka Subaru vydala v těchto dnech tiskovou zprávu, která oznamuje plánované ukončení výroby jejich velkého SUV Subaru Tribeca, a to přesně v lednu 2014.

Po celou dobu výroby probíhala produkce vozu v továrně Lafayette, v americkém státě Indiana. Pro případné zájemce budou poslední kusy dodatečně doprodávány ještě v únoru 2014.Model Tribeca byl představen již v roce 2005 a hlavním důvodem pro ukončení jeho produkce je fakt, že za celých 8 let výroby se podařilo prodat jen 78 000 kusů, což je velice slabé číslo. Za další důvod neúspěchu v prodejích se dá považovat i samotný vzhled modelu. První verze Tribeci měla poměrně vysoko posazené světlomety a trojdílnou maskou chladiče, což ne každý potenciální zákazník přijal s  nadšením. Následný pozdější facelift sice přinesl mírné zjemnění přední části, ale prodeje vozidla se už nikterak zásadně nezvýšili. Subaru Tribeca vsázelo na úspěch hlavně v zámoří, i tam si jej však američtí zákazníci moc neoblíbili a stále dávali přednost osvědčeným americkým značkám.

Ukončení produkce modelu Tribeca se ale automobilce Subaru spíše hodí. Už teď totiž její inženýři pracují na vývoji středně velkého SUV se třemi řadami sedadel. Tento nástupce bude mít za úkol neúspěšnou Tribecu posléze nahradit.

 

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?