Škoda Auto rozšiřuje spolupráci s jedenácti školami ze Středočeského, Královéhradeckého a Libereckého kraje. V rámci spolupráce rozšíří česká automobilka nabídku odborné praxe pro studenty v technických oborech, nabízí možnosti praxe a účasti na odborných seminářích pro učitele a poskytne školám bezplatně učební pomůcky a technické vybavení pro výuku.
Domácí automobilka například věnovala středním školám od roku 2008 již 288 aut, které slouží jako učební pomůcky, a do konce letošního roku plánuje pro účely výuky darovat dalších 18 vozů. Cílem posílené spolupráce je zvýšit úroveň vzdělávání a motivovat více žaček a žáků pro technické obory.
„Nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců v technických oborech přestavuje velkou výzvu pro všechny výrobní podniky,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast HR management. „Abychom tomu mohli aktivně čelit, výrazně rozšiřujeme spolupráci se školami. Sázíme přitom na ještě intenzivnější interakci mezi teorií a podnikovou praxí,“ prohlásil Wojnar. Technické partnerství s jedenácti školami Středočeského, Královéhradeckého a Libereckého kraje trvá již od devadesátých let. Rozšířená spolupráce se školami je součástí rozsáhlé koncepce, jejímž prostřednictvím chce domácí automobilka cíleně získávat mladé kvalifikované zaměstnance.
Důležitým pilířem opatření zaměřených na středoškolské technické obory je Střední odborné učiliště strojírenské společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Učiliště patří k nejmodernějším vzdělávacím zařízením v České republice. Automobilka provozuje ve svém sídle vlastní učiliště již od roku 1927. Odborné vzdělávání zde dosud absolvovalo téměř 21 500 učňů. V současnosti se ve středním odborném učilišti připravuje na své budoucí zaměstnání téměř 1 000 žáků. Obory studia jsou zaměřené primárně na strojírenství a elektrotechniku. Odborné vzdělávání ve firemním učilišti je bezplatné, a navíc je v jeho rámci finančně odměňována vykonaná práce. Po vyučení dostávají všichni absolventi nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Škoda Auto mimo to sází na koncepci duálního odborného vzdělávání. Teoretické vědomosti jsou v něm propojovány se zkušenostmi z výrobní praxe. Vedle nyní rozšířené spolupráce se školami v krajích, kde sídlí závody značky Škoda, se automobilka podílí na celostátním projektu ‚POSPOLU’. Cílem projektu je zavést prvky duálního vzdělávacího systému do vyučování na středních školách v České republice. Za účelem komplexního vzdělávání žáků a dospělých zaměstnanců byla letos založena Škoda Akademie, jejímž cílem je propojit odborné i sociální kompetence, předávání know-how a zajistit připravenost žáků pro nástup do praxe.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.