Škoda Auto rozšiřuje spolupráci s jedenácti školami ze Středočeského, Královéhradeckého a Libereckého kraje. V rámci spolupráce rozšíří česká automobilka nabídku odborné praxe pro studenty v technických oborech, nabízí možnosti praxe a účasti na odborných seminářích pro učitele a poskytne školám bezplatně učební pomůcky a technické vybavení pro výuku.
Domácí automobilka například věnovala středním školám od roku 2008 již 288 aut, které slouží jako učební pomůcky, a do konce letošního roku plánuje pro účely výuky darovat dalších 18 vozů. Cílem posílené spolupráce je zvýšit úroveň vzdělávání a motivovat více žaček a žáků pro technické obory.
„Nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců v technických oborech přestavuje velkou výzvu pro všechny výrobní podniky,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast HR management. „Abychom tomu mohli aktivně čelit, výrazně rozšiřujeme spolupráci se školami. Sázíme přitom na ještě intenzivnější interakci mezi teorií a podnikovou praxí,“ prohlásil Wojnar. Technické partnerství s jedenácti školami Středočeského, Královéhradeckého a Libereckého kraje trvá již od devadesátých let. Rozšířená spolupráce se školami je součástí rozsáhlé koncepce, jejímž prostřednictvím chce domácí automobilka cíleně získávat mladé kvalifikované zaměstnance.
Důležitým pilířem opatření zaměřených na středoškolské technické obory je Střední odborné učiliště strojírenské společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Učiliště patří k nejmodernějším vzdělávacím zařízením v České republice. Automobilka provozuje ve svém sídle vlastní učiliště již od roku 1927. Odborné vzdělávání zde dosud absolvovalo téměř 21 500 učňů. V současnosti se ve středním odborném učilišti připravuje na své budoucí zaměstnání téměř 1 000 žáků. Obory studia jsou zaměřené primárně na strojírenství a elektrotechniku. Odborné vzdělávání ve firemním učilišti je bezplatné, a navíc je v jeho rámci finančně odměňována vykonaná práce. Po vyučení dostávají všichni absolventi nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Škoda Auto mimo to sází na koncepci duálního odborného vzdělávání. Teoretické vědomosti jsou v něm propojovány se zkušenostmi z výrobní praxe. Vedle nyní rozšířené spolupráce se školami v krajích, kde sídlí závody značky Škoda, se automobilka podílí na celostátním projektu ‚POSPOLU’. Cílem projektu je zavést prvky duálního vzdělávacího systému do vyučování na středních školách v České republice. Za účelem komplexního vzdělávání žáků a dospělých zaměstnanců byla letos založena Škoda Akademie, jejímž cílem je propojit odborné i sociální kompetence, předávání know-how a zajistit připravenost žáků pro nástup do praxe.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.