Už za nedlouho musí na své auto obout zimní pneumatiky. Je proto načase se poohlédnout po nějakém autoservisu. Časopis dTest otestoval celkem 32 sad zimních pneumatik, přečtěte si, kterým byste se měli rozhodně vyhnout!
Jaké zimní pneumatiky si koupit? To je otázka, kterou v těchto dnech bude řešit nebo už řeší spousty řidičů. Od 1. listopadu totiž musí mít automobily povinně zimní pneumatiky, jinak řidičům hrozí pokuta až 2500 korun. Časopis dTest otestoval hned dva druhy zimních pneumatik, jedny o rozměrec 185/60 R15 a druhé 225/45 R17. "Tyto pneumatiky obouvají vozy nižší střední a střední třídy, například Škoda Octavia nebo Renault Mégane," řekl šéf testování dTestu Václav Beneš.
A jak dopadly výsledky? "Přestože kvalita zimního obutí od posledního testování celkově vzrostla, test odhalil i pneumatiky, které k bezpečné jízdě v zimě nelze v žádném případě doporučit," uvedl šéf testování dTestu.
Nejlepší hodnocení v testu získaly v obou kategoriích pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Na druhém místě skončily Bridgestone Blizzak LM-32 mezi patnáctipalcovými pneumatiky a Dunlop Winterresponse 2 mezi sedmnáctipalcovými. "Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí," zhodnotil Beneš.Ale v testu se objevily i pneumatiky, u nichž je podle dTestu bezpečnost diskutabilní. "V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly. Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu," varuje šéf testování časopisu dTest.
Václav Beneš z dTestu zároveň doporučuje řidičům, aby pneumatiky měnili každé čtyři roky a to bez ohledu na opotřebování nebo výšku dezénu. "Poté totiž materiál začíná stránout a mění se jeho vlastnosti," doplnil. "Když se lidé rozhodnou koupit nové pneumatiky, měli by si dát pozor především na nákupy na internetu, tam totiž není možné osobně si osobně zkontrolovat stáří pneumatiky," zakončil Beneš.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?