Už za nedlouho musí na své auto obout zimní pneumatiky. Je proto načase se poohlédnout po nějakém autoservisu. Časopis dTest otestoval celkem 32 sad zimních pneumatik, přečtěte si, kterým byste se měli rozhodně vyhnout!
Jaké zimní pneumatiky si koupit? To je otázka, kterou v těchto dnech bude řešit nebo už řeší spousty řidičů. Od 1. listopadu totiž musí mít automobily povinně zimní pneumatiky, jinak řidičům hrozí pokuta až 2500 korun. Časopis dTest otestoval hned dva druhy zimních pneumatik, jedny o rozměrec 185/60 R15 a druhé 225/45 R17. "Tyto pneumatiky obouvají vozy nižší střední a střední třídy, například Škoda Octavia nebo Renault Mégane," řekl šéf testování dTestu Václav Beneš.
A jak dopadly výsledky? "Přestože kvalita zimního obutí od posledního testování celkově vzrostla, test odhalil i pneumatiky, které k bezpečné jízdě v zimě nelze v žádném případě doporučit," uvedl šéf testování dTestu.
Nejlepší hodnocení v testu získaly v obou kategoriích pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Na druhém místě skončily Bridgestone Blizzak LM-32 mezi patnáctipalcovými pneumatiky a Dunlop Winterresponse 2 mezi sedmnáctipalcovými. "Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí," zhodnotil Beneš.Ale v testu se objevily i pneumatiky, u nichž je podle dTestu bezpečnost diskutabilní. "V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly. Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu," varuje šéf testování časopisu dTest.
Václav Beneš z dTestu zároveň doporučuje řidičům, aby pneumatiky měnili každé čtyři roky a to bez ohledu na opotřebování nebo výšku dezénu. "Poté totiž materiál začíná stránout a mění se jeho vlastnosti," doplnil. "Když se lidé rozhodnou koupit nové pneumatiky, měli by si dát pozor především na nákupy na internetu, tam totiž není možné osobně si osobně zkontrolovat stáří pneumatiky," zakončil Beneš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?