Vozy Škoda jsou prostorné, praktické a enormně všestranné. Dalším stěžejním prvkem a vlastností, které si cení zákazníci, je schopnost tahat i těžké přívěsy. Obnovená a rozšířená paleta české automobilky to ukazuje více než kdy jindy. Přesvědčeni jsou i odborníci. Dokládají to nejnovější ceny pro modely Škoda Superb a Octavia, které udělil ‚Caravan Club Great Britain‘.
„Naše vozy se vyznačují svěžím designem, inovativními technologiemi, prostorností, příznivou cenou a maximální funkčností. Pro praktické auto je vysoká hmotnost přívěsu nezbytná. Tomu, kdo je často na cestách s karavanem nebo přívěsem, nabízí naše paleta spoustu vozů s velkou tažnou silou," říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Škoda za oblast technického vývoje a designu. „Naše modelová paleta je tak atraktivní a mnohostranná jako dosud nikdy," prohlásil Welsch.
Nejlepším příkladem je kompletně přepracovaný vůz Škoda Yeti. Díky aktuální modernizaci je oblíbené kompaktní SUV nejen všestrannější a elegantnější než kdykoli předtím, ale přesvědčuje i zvýšenou maximální hmotností přívěsu. Nový Yeti utáhne až 2,1 tuny – to je o pět procent vyšší tažná síla než dosud. Ať jde o karavan, přívěs pro koně nebo člun – pro nový vůz Yeti není nic z toho problém. Oblíbené kompaktní SUV značky Škoda slavilo před několika málo týdny premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Koncem roku 2013 začne prodej na evropských trzích.
Dobré výsledky modelů Škoda v tažení přívěsů pravidelně potvrzují odborníci. Nejnovějším dokladem je celkem pět ocenění pro kompletně přepracovaný model Škoda Superb a nový vůz Škoda Octavia v rámci britské soutěže ‚2014 Caravan Club Tow Car of the Year'.
ŠkodaSuperb Combi 4x4 byl zvolen ‚Tažným vozem roku'. Vedle vítězství v celkovém hodnocení se vozu Superb Combi 4x4 podařilo vyhrát dvě jednotlivá hodnocení. S hmotností nebrzděného přívěsu do dvou tun patří Superb a Superb Combi k vozům s největší tažnou silou ve vyšší střední třídě.
K vítězům soutěže ‚Tow Car of the Year' rovněž patří nová Škoda Octavia. Octavia 2,0 TDI/110 kW vyhrála v hmotnostní kategorii do 1 424 kg. Vůz Octavia 1,2 TSI/77 kW je kromě toho jedničkou v tažné díle v cenové kategorii ‚16 000 až 20 000 liber'. Porotu nadchla vysoká tažná síla agregátu o objemu 1,2 litru. „Je působivé, s jakou lehkostí zvládla Octavia s poměrně malým motorem náročnou trasu s karavanem," uvádí se ve zdůvodnění poroty. Nová Škoda Octavia slavila začátkem roku 2013 svou prodejní premiéru.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.