Škoda je potřetí v řadě největším výrobním podnikem ve střední Evropě. To je výsledek zprávy ‚Deloitte Top 500 CE’. Tato studie, sestavená auditorskou společností Deloitte, je nejrozsáhlejším žebříčkem svého druhu v celé střední Evropě. V celkovém pořadí podniků ze všech průmyslových oborů se ŠKODA umístila na třetím místě – taktéž již potřetí za sebou. Základem pro stanovení aktuálního pořadí byl obrat, jehož podniky dosáhly v roce 2012.
Mezi TOP 500 podniky se umístilo celkem 84 českých subjektů. Pozice společnosti Škoda Auto, jakožto největšího výrobního podniku ve střední Evropě a třetího největšího podniku v regionu, je odrazem vynikajícího rozvoje této tradiční automobilky: „Škoda je důležitou součástí české ekonomiky. Rozvinula se ve velkou a mezinárodně uznávanou automobilku," říká člen představenstva společnosti Škoda za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. Škoda krok za krokem buduje svou pozici velkosériového výrobce a zvyšuje obrat a prodej.
Společnost Deloitte zveřejnila seznam 500 největších firem ve střední Evropě již posedmé. Do studie byly zařazeny podniky z celkem 18 zemí regionu. Díky svým výsledkům se Škoda pravidelně umísťuje na předních místech: v roce 2012 dosáhla automobilka obratu 10,4 miliard eur a je tak výrobním podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě. S 939.200 vozy dodanými zákazníkům, což v porovnání s rokem 2011 představuje nárůst o 6,8 procent, dosáhla česká automobilka v minulém roce nového historického prodejního rekordu. Provozní zisk dosáhl hodnoty 712 milionů eur.
I pro příští léta sází Škoda na další růst: cílem Růstové strategie 2018 je zvýšit dodávky zákazníkům na nejméně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda zahájila největší modelovou ofenzívu ve své historii. Jen v roce 2013 značka na trh uvádí osm nových nebo zásadně přepracovaných modelů.
Na autosalonu IAA ve Frankfurtu představila česká automobilka dvě světové premiéry: nový model Škoda Rapid Spaceback a zcela přepracovaný vůz ŠKODA Yeti. Se svým mladistvým kompaktním vozem Rapid Spaceback zasáhla mladoboleslavská automobilka do nejsilnější třídy na evropském trhu, do segmentu kompaktních hatchbacků. Kompaktní SUV bude nyní k dostání ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Škoda Yeti do města a pro dobrodružné výlety uzpůsobená Škoda Yeti Outdoor.
Ve svých růstových plánech sází Škoda na růst na perspektivních trzích v Číně, Indii, Rusku i v Evropě. Pro posílení své tržní pozice v Evropě automobilka investuje do svých českých závodů. Jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 procent na novou špičkovou hodnotu 832 milionů eur. Většina připadá na investice v České republice.
Pro výrobu modelu Škoda Rapid/Rapid Spaceback a nové generace modelu Škoda Octavia byl rozšířen a modernizován hlavní výrobní závod v Mladé Boleslavi. V současné době se buduje technologické a vývojové centrum v Česaně v blízkosti hlavního sídla podniku v Mladé Boleslavi. Jen do stavby nového centra vývoje agregátů směřovala investice ve výši zhruba 34 milionů euro – jedna z nejvyšších současných investic do vývoje v České republice. ŠKODA je jedinou automobilkou, která v České republice automobily nejen vyrábí, ale i vyvíjí.
Důkazem mimořádného významu automobilky Škoda pro českou ekonomiku je řada ocenění: Automobilka letos již pošestnácté zvítězila v soutěži ‚Czech TOP100'. Škoda zvítězila také v kategorii ‚Nejobdivovanější podnik'. Koncem roku 2012 byla automobilka vyhlášena ‚Investorem dvacetiletí' v České republice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.