Škoda je potřetí v řadě největším výrobním podnikem ve střední Evropě. To je výsledek zprávy ‚Deloitte Top 500 CE’. Tato studie, sestavená auditorskou společností Deloitte, je nejrozsáhlejším žebříčkem svého druhu v celé střední Evropě. V celkovém pořadí podniků ze všech průmyslových oborů se ŠKODA umístila na třetím místě – taktéž již potřetí za sebou. Základem pro stanovení aktuálního pořadí byl obrat, jehož podniky dosáhly v roce 2012.
Mezi TOP 500 podniky se umístilo celkem 84 českých subjektů. Pozice společnosti Škoda Auto, jakožto největšího výrobního podniku ve střední Evropě a třetího největšího podniku v regionu, je odrazem vynikajícího rozvoje této tradiční automobilky: „Škoda je důležitou součástí české ekonomiky. Rozvinula se ve velkou a mezinárodně uznávanou automobilku," říká člen představenstva společnosti Škoda za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. Škoda krok za krokem buduje svou pozici velkosériového výrobce a zvyšuje obrat a prodej.
Společnost Deloitte zveřejnila seznam 500 největších firem ve střední Evropě již posedmé. Do studie byly zařazeny podniky z celkem 18 zemí regionu. Díky svým výsledkům se Škoda pravidelně umísťuje na předních místech: v roce 2012 dosáhla automobilka obratu 10,4 miliard eur a je tak výrobním podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě. S 939.200 vozy dodanými zákazníkům, což v porovnání s rokem 2011 představuje nárůst o 6,8 procent, dosáhla česká automobilka v minulém roce nového historického prodejního rekordu. Provozní zisk dosáhl hodnoty 712 milionů eur.
I pro příští léta sází Škoda na další růst: cílem Růstové strategie 2018 je zvýšit dodávky zákazníkům na nejméně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda zahájila největší modelovou ofenzívu ve své historii. Jen v roce 2013 značka na trh uvádí osm nových nebo zásadně přepracovaných modelů.
Na autosalonu IAA ve Frankfurtu představila česká automobilka dvě světové premiéry: nový model Škoda Rapid Spaceback a zcela přepracovaný vůz ŠKODA Yeti. Se svým mladistvým kompaktním vozem Rapid Spaceback zasáhla mladoboleslavská automobilka do nejsilnější třídy na evropském trhu, do segmentu kompaktních hatchbacků. Kompaktní SUV bude nyní k dostání ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Škoda Yeti do města a pro dobrodružné výlety uzpůsobená Škoda Yeti Outdoor.
Ve svých růstových plánech sází Škoda na růst na perspektivních trzích v Číně, Indii, Rusku i v Evropě. Pro posílení své tržní pozice v Evropě automobilka investuje do svých českých závodů. Jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 procent na novou špičkovou hodnotu 832 milionů eur. Většina připadá na investice v České republice.
Pro výrobu modelu Škoda Rapid/Rapid Spaceback a nové generace modelu Škoda Octavia byl rozšířen a modernizován hlavní výrobní závod v Mladé Boleslavi. V současné době se buduje technologické a vývojové centrum v Česaně v blízkosti hlavního sídla podniku v Mladé Boleslavi. Jen do stavby nového centra vývoje agregátů směřovala investice ve výši zhruba 34 milionů euro – jedna z nejvyšších současných investic do vývoje v České republice. ŠKODA je jedinou automobilkou, která v České republice automobily nejen vyrábí, ale i vyvíjí.
Důkazem mimořádného významu automobilky Škoda pro českou ekonomiku je řada ocenění: Automobilka letos již pošestnácté zvítězila v soutěži ‚Czech TOP100'. Škoda zvítězila také v kategorii ‚Nejobdivovanější podnik'. Koncem roku 2012 byla automobilka vyhlášena ‚Investorem dvacetiletí' v České republice.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.