Malý vůz, velký úspěch: Škoda vyrobila 1,5miliontý vůz Škoda Fabia druhé generace. Jubilejní vůz Fabia 1,2 TDI dnes sjel z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Současná generace modelu Fabia slaví na světových trzích úspěchy už od roku 2007. Modelová řada Škoda Fabia oslavila svou premiéru v roce 1999. S více než 3.253.817 vozy Fabia první a druhé generace, které byly dodány zákazníkům na celém světě, je tento malý vůz druhým nejprodávanějším modelem české automobilky, za vozem Škoda Octavia s 3.984.821 prodanými vozy.
„Škoda Fabia má pro úspěch značky Škoda mimořádný význam,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „1,5 milionu vozů, vyrobených od roku 2007, je důkazem vynikajícího vývoje modelu Fabia a obliby současné generace u zákazníků. V Evropě a na dalších mezinárodních trzích je Fabia po Octavii nejprodávanějším modelem naší značky a jedním z pilířů našeho růstu,“ dodává Vahland.Škoda Fabia byla představena v roce 1999 jako v pořadí třetí nový model značky. První generace z linky sjížděla osm let, vyrobeno bylo 1.788.063 vozů. V roce 2007 přišla na trh druhá generace modelu Fabia, nejprve jako hatchback, od roku 2008 pak i ve variantě Combi. Celkově bylo od roku 1999 do srpna roku 2013 zákazníkům dodáno přesně 3.253.817 vozů Škoda Fabia obou generací. Škoda Fabia je od své premiéry v roce 1999 vozem značky Škoda v nejlepším smyslu slova: s dostatkem prostoru při kompaktních vnějších rozměrech, s řadou praktických řešení a s nízkou spotřebou. S vyzrálou technikou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty je Fabia jedním z nejoblíbenějších malých vozů ve své třídě.Škoda Fabia přesvědčuje enormní všestranností, čtyřmi modelovými variantami a atraktivními akčními modely. Fabia se na evropských trzích prodává jako hatchback, kombi, ve verzi Fabia Scout, předurčené pro dobrodružné cestování, i ve sportovní verzi Fabia RS. V nabídce je také verze GreenLine, mimořádně šetrná k životnímu prostředí. Škoda Fabia GreenLine má spotřebu pouhých 3,4 litru na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 88 g CO2/km. Škoda kromě toho nabízí pro svůj malý vůz atraktivní akční modely. Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo jsou poctou 112leté tradici sportovních úspěchů značky Škoda.A propos motoristický sport: Škoda Fabia je také základem jednoho z nejúspěšnějších soutěžních vozů posledních let: speciálu Škoda Fabia Super 2000. S tímto vozem dosáhla česká automobilka úspěchů v mezinárodních automobilových soutěžích: V roce 2012 získala Škoda s vozem Fabia Super 2000 mistrovský titul v šampionátu IRC v hodnocení značek i jezdců, vyhrála Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích, Asijsko-pacifické mistrovství (APRC) i šest národních mistrovství. V letošní sezóně se Škoda Fabia Super 2000 umisťuje na předních místech v Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích a v sérii APRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.