Malý vůz, velký úspěch: Škoda vyrobila 1,5miliontý vůz Škoda Fabia druhé generace. Jubilejní vůz Fabia 1,2 TDI dnes sjel z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Současná generace modelu Fabia slaví na světových trzích úspěchy už od roku 2007. Modelová řada Škoda Fabia oslavila svou premiéru v roce 1999. S více než 3.253.817 vozy Fabia první a druhé generace, které byly dodány zákazníkům na celém světě, je tento malý vůz druhým nejprodávanějším modelem české automobilky, za vozem Škoda Octavia s 3.984.821 prodanými vozy.
„Škoda Fabia má pro úspěch značky Škoda mimořádný význam,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „1,5 milionu vozů, vyrobených od roku 2007, je důkazem vynikajícího vývoje modelu Fabia a obliby současné generace u zákazníků. V Evropě a na dalších mezinárodních trzích je Fabia po Octavii nejprodávanějším modelem naší značky a jedním z pilířů našeho růstu,“ dodává Vahland.Škoda Fabia byla představena v roce 1999 jako v pořadí třetí nový model značky. První generace z linky sjížděla osm let, vyrobeno bylo 1.788.063 vozů. V roce 2007 přišla na trh druhá generace modelu Fabia, nejprve jako hatchback, od roku 2008 pak i ve variantě Combi. Celkově bylo od roku 1999 do srpna roku 2013 zákazníkům dodáno přesně 3.253.817 vozů Škoda Fabia obou generací. Škoda Fabia je od své premiéry v roce 1999 vozem značky Škoda v nejlepším smyslu slova: s dostatkem prostoru při kompaktních vnějších rozměrech, s řadou praktických řešení a s nízkou spotřebou. S vyzrálou technikou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty je Fabia jedním z nejoblíbenějších malých vozů ve své třídě.Škoda Fabia přesvědčuje enormní všestranností, čtyřmi modelovými variantami a atraktivními akčními modely. Fabia se na evropských trzích prodává jako hatchback, kombi, ve verzi Fabia Scout, předurčené pro dobrodružné cestování, i ve sportovní verzi Fabia RS. V nabídce je také verze GreenLine, mimořádně šetrná k životnímu prostředí. Škoda Fabia GreenLine má spotřebu pouhých 3,4 litru na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 88 g CO2/km. Škoda kromě toho nabízí pro svůj malý vůz atraktivní akční modely. Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo jsou poctou 112leté tradici sportovních úspěchů značky Škoda.A propos motoristický sport: Škoda Fabia je také základem jednoho z nejúspěšnějších soutěžních vozů posledních let: speciálu Škoda Fabia Super 2000. S tímto vozem dosáhla česká automobilka úspěchů v mezinárodních automobilových soutěžích: V roce 2012 získala Škoda s vozem Fabia Super 2000 mistrovský titul v šampionátu IRC v hodnocení značek i jezdců, vyhrála Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích, Asijsko-pacifické mistrovství (APRC) i šest národních mistrovství. V letošní sezóně se Škoda Fabia Super 2000 umisťuje na předních místech v Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích a v sérii APRC.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?