Dnes byla zahájena výroba prvního hatchbacku značky Škoda v důležitém segmentu vozů nižší střední třídy. Od dnešního dne sjíždí v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi z linky nový model Škoda Rapid Spaceback. Světová premiéra nového modelu proběhne na autosalonu IAA ve Frankfurtu, od října pak bude uváděn na evropské trhy.
Zahájení výroby modelu Rapid Spaceback je již osmým letošním náběhem nového nebo modernizovaného modelu značky Škoda. „Všichni zaměstnanci společnosti Škoda, od nákupu přes technický vývoj, výrobu a logistiku až po řízení kvality, opět odvedli vynikající práci a náběh tohoto pro značku mimořádně důležitého modelu zvládli spolehlivě, kvalitně a včas," říká člen představenstva společnosti Škoda za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.
Pro výrobu modelu Rapid Spaceback Škoda modifikovala procesy a rozšířila výrobní linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Během celozávodní dovolené proběhla například instalace nových svařovacích robotů. Rapid Spaceback se vyrábí na společné montážní lince s modelem Fabia. Kromě nich vyrábí Škoda v Mladé Boleslavi modely Octavia, Octavia Combi a Rapid.
S modelem Rapid Spaceback doplnila Škoda nabídku produktů mezi modely Fabia a Octavia a poprvé nabízí kompaktní vůz, v němž se snoubí praktické kvality vozů značky Škoda s tvary hatchbacku. Jak je pro vůz značky Škoda typické, disponuje Rapid Spaceback dostatkem místa, řadou Simply Clever řešení, špičkovou bezpečností, nízkou spotřebou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty. Svým svěžím a dynamickým designem osloví Rapid Spaceback zejména mladé lidi a rodiny.
V rámci přípravy výroby nových modelů Octavia/Octavia Combi a Rapid/Rapid Spaceback uvedla automobilka už na začátku roku 2013 do provozu novou svařovnu, plně automatické lakování interiéru a novou, vysoce moderní lisovací linku. Od dubna navíc zajišťuje nový logistický sklad výrobu vozů a agregátů rychleji, pružněji a efektivněji než dosud.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?