Škoda Citigo CNG sa pokúša o rekord - viac ako 2 700 kilometrov naprieč Európou.
Majster sveta v úspornej jazde, Gerhard Plattner, vyrazil v nedeľu so Škodou Citigo z talianskej Vicenzy na jednotýždňovú jazdu zo severného Talianska až do Škandinávie. Jeho cieľom je dôjsť do švédskeho hlavného mesta Štokholmu vozidlom Škoda Citigo na plynový pohon a s rozpočtom na tankovanie necelých 100 eur.
Rekordných jázd už bolo veľa. Z Aljašky do Ohňovej zeme alebo cez 13 alpských priesmykov behom 24 hodín. Gerhard Plattner už podnikol takmer všetko, čo si vodič dokáže predstaviť. Teraz hľadá výzvu v podobe ďalšieho rekordu v hospodárnej jazde. Musí zvládnuť deväť európskych krajín, alebo 2 700 kilometrov, počas jedného týždňa. A to iba so 100 eurami na palivo Citigo poháňané zemným plynom.
Na svojej ceste z Talianska do Škandinávie sa rekordný jazdec okrem Rakúska a Maďarska zastaví okrem iného v kolíske vozidla - v Bratislave. Jazda iba na zemný plyn ďalej pokračuje cez české hlavné mesto Prahu do Mladej Boleslavi. Odtiaľ si to nasmeruje cez Poľsko do nemeckého Berlína.
Plattner pri svojich extravagantných úsporných jazdách autami prešiel v mnohých častiach sveta tisíce kilometrov s veľmi nízkou spotrebou. Guinnessova kniha rekordov označuje Plattnera ako „najvšestrannejšieho vodiča sveta“. Pre spoločnosť Škoda išiel Plattner už viackrát a s produktmi tejto českej značky vytvoril rôzne rekordy v hospodárnej jazde.
Už v roku 2005 s vozidlom ŠKODA Fabia najazdil približne 18 000 kilometrov Európou a precestoval pritom 31 štátov. Vtedy mal so sebou na tankovanie na tejto trase len 1 000 eur. V máji 2011 prešiel na jediné natankovanie s Fabiou GreenLine z Rakúska do Dánska a späť pri priemernej spotrebe 2,21 l/100 km.
Teraz chce tento rakúsky jazdec s vozidlom ŠKODA Citigo CNG vytvoriť nový rekord v hospodárnej jazde tým, že pôjde s čo najnižšou spotrebou zemného plynu z Vicenzy do Štokholmu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.