Škoda Citigo CNG sa pokúša o rekord - viac ako 2 700 kilometrov naprieč Európou.
Majster sveta v úspornej jazde, Gerhard Plattner, vyrazil v nedeľu so Škodou Citigo z talianskej Vicenzy na jednotýždňovú jazdu zo severného Talianska až do Škandinávie. Jeho cieľom je dôjsť do švédskeho hlavného mesta Štokholmu vozidlom Škoda Citigo na plynový pohon a s rozpočtom na tankovanie necelých 100 eur.
Rekordných jázd už bolo veľa. Z Aljašky do Ohňovej zeme alebo cez 13 alpských priesmykov behom 24 hodín. Gerhard Plattner už podnikol takmer všetko, čo si vodič dokáže predstaviť. Teraz hľadá výzvu v podobe ďalšieho rekordu v hospodárnej jazde. Musí zvládnuť deväť európskych krajín, alebo 2 700 kilometrov, počas jedného týždňa. A to iba so 100 eurami na palivo Citigo poháňané zemným plynom.
Na svojej ceste z Talianska do Škandinávie sa rekordný jazdec okrem Rakúska a Maďarska zastaví okrem iného v kolíske vozidla - v Bratislave. Jazda iba na zemný plyn ďalej pokračuje cez české hlavné mesto Prahu do Mladej Boleslavi. Odtiaľ si to nasmeruje cez Poľsko do nemeckého Berlína.
Plattner pri svojich extravagantných úsporných jazdách autami prešiel v mnohých častiach sveta tisíce kilometrov s veľmi nízkou spotrebou. Guinnessova kniha rekordov označuje Plattnera ako „najvšestrannejšieho vodiča sveta“. Pre spoločnosť Škoda išiel Plattner už viackrát a s produktmi tejto českej značky vytvoril rôzne rekordy v hospodárnej jazde.
Už v roku 2005 s vozidlom ŠKODA Fabia najazdil približne 18 000 kilometrov Európou a precestoval pritom 31 štátov. Vtedy mal so sebou na tankovanie na tejto trase len 1 000 eur. V máji 2011 prešiel na jediné natankovanie s Fabiou GreenLine z Rakúska do Dánska a späť pri priemernej spotrebe 2,21 l/100 km.
Teraz chce tento rakúsky jazdec s vozidlom ŠKODA Citigo CNG vytvoriť nový rekord v hospodárnej jazde tým, že pôjde s čo najnižšou spotrebou zemného plynu z Vicenzy do Štokholmu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.