Na európskych trhoch patrí nová Octavia Combi medzi kompaktné kombi s najstabilnejšou hodnotou. Tak vidí len nedávno predstavené mladoboleslavské kombi štúdia EurotaxGlass, realizovaná v piatich európskych krajinách.
Z porovnania s piatimi konkurentmi vyšla Octavia Combi ako jednoznačný víťaz s predpokladanou zostatkovou hodnotou po troch rokoch až 49 percent. EurotaxGlass je medzinárodná spoločnosť, poskytujúca služby v automobilovom priemysle. Jej štúdia predpovedajúca postupnú stratu hodnoty novo uvádzaných modelov je uznávaným nezávislým meradlom pre určovanie zostatkovej hodnoty vozidla.
Najnovšie EurotaxGlass preveril šesť kompaktných vozidiel s karosériou kombi: Octavia Combi, Ford Focus Combi, Hyundai i30 Combi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW a Renault Mégane Grandtour. Vo všetkých piatich krajinách dosiahla Octavia Combi po troch rokoch prevádzky a 90 000 najazdených kilometroch najlepšiu predpokladanú zostatkovú hodnotu.
V závislosti od konkrétnej krajiny, motorizácie a stupňa výbavy sa očakáva, že si Octavia zachová medzi 49% a 40% pôvodnej ceny. Novinke, uvedenej nedávno na európske trhy, sa navyše podarilo prekonať už tak veľmi dobré výsledky svojej predchodkyne.
Do hodnotenia boli započítané kritériá ako spotreba a emisie CO2, pomer ceny a ponúkanej hodnoty, kvalita a spoľahlivosť. Svoju úlohu hral aj dizajn a vnímanie značky. Celkovo najlepší výsledok dosiahla nová Škoda Octavia Combi v Nemecku, na celosvetovo druhom najsilnejšom trhu značky. Octavia Combi s motorizáciou 2,0 TDI a výbavou Ambition sa umiestnila na prvom mieste so zostatkovou hodnotou 49%, zatiaľ čo konkurenti dosiahli v priemere 43%.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?