Na európskych trhoch patrí nová Octavia Combi medzi kompaktné kombi s najstabilnejšou hodnotou. Tak vidí len nedávno predstavené mladoboleslavské kombi štúdia EurotaxGlass, realizovaná v piatich európskych krajinách.
Z porovnania s piatimi konkurentmi vyšla Octavia Combi ako jednoznačný víťaz s predpokladanou zostatkovou hodnotou po troch rokoch až 49 percent. EurotaxGlass je medzinárodná spoločnosť, poskytujúca služby v automobilovom priemysle. Jej štúdia predpovedajúca postupnú stratu hodnoty novo uvádzaných modelov je uznávaným nezávislým meradlom pre určovanie zostatkovej hodnoty vozidla.
Najnovšie EurotaxGlass preveril šesť kompaktných vozidiel s karosériou kombi: Octavia Combi, Ford Focus Combi, Hyundai i30 Combi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW a Renault Mégane Grandtour. Vo všetkých piatich krajinách dosiahla Octavia Combi po troch rokoch prevádzky a 90 000 najazdených kilometroch najlepšiu predpokladanú zostatkovú hodnotu.
V závislosti od konkrétnej krajiny, motorizácie a stupňa výbavy sa očakáva, že si Octavia zachová medzi 49% a 40% pôvodnej ceny. Novinke, uvedenej nedávno na európske trhy, sa navyše podarilo prekonať už tak veľmi dobré výsledky svojej predchodkyne.
Do hodnotenia boli započítané kritériá ako spotreba a emisie CO2, pomer ceny a ponúkanej hodnoty, kvalita a spoľahlivosť. Svoju úlohu hral aj dizajn a vnímanie značky. Celkovo najlepší výsledok dosiahla nová Škoda Octavia Combi v Nemecku, na celosvetovo druhom najsilnejšom trhu značky. Octavia Combi s motorizáciou 2,0 TDI a výbavou Ambition sa umiestnila na prvom mieste so zostatkovou hodnotou 49%, zatiaľ čo konkurenti dosiahli v priemere 43%.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.