Modernizace D1 stojí, firmy chtějí více peněz, stát to odmítá

Marek Litzman, 18. července 2013, 09:54 Google+

Nejdůležitější silniční tepna v zemi, dálnice D1, je na počátku své modernizace, která zahrnuje výměnu již zničeného povrchu, rozšíření a další technologické úpravy. Nyní se však přestavba zastavila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dálnice D1

Dálnice D1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Dálnice D1 již dávno překročila svoji plánovanou životnost a je tak nezbytně nutné ji rekonstruovat. Právě projekt modernizace byl zahájen před několika lety, kdy byly vybrány první, nejzničenější úseky, které jsou již nyní uzavřeny a modernizace by na nich měla probíhat. Ale neprobíhá.

Při zahájení prací společnosti OHL ŽS a Alpine Bau zjistily, že únosnost podloží je nedostatečná a že bude nutné ji zvýšit. Za tyto vícepráce požadují na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou částku kolem 60 milionů korun.

Tyto peníze ale investor, Ředitelství silnic a dálnic, odmítá poskytnout. Investor sice počítá s tím, že určité vícepráce mohou vzniknout, avšak tyto konkrétní odmítá oproti vysoutěžným podmínkám uznat. Právě vysoutěžená cena je ale možná důvodem, proč se společnosti takto snaží navýšit své rozpočty. Soutěž totiž stlačila ceny velmi nízko. Oproti původně očekávané ceně přišla nabídka, které velmi překvapivě zněla na pouhých 62 % ceny a zároveň nabízela 10letou záruku, což ŘSD a posléze vláda Petra Nečase označili za nemalý úspěch.

Neúspěšní soutěžitelé vzkázali, že takto nízká cena je pod samotnými náklady na stavbu. Právě proto je možné, že se vítězné konsorcium všemožně pokouší navýšit rozpočet právě vícepracemi. Do jejich proplácení se ale ŘSD nechce.

Spor nad náklady tak znamená zastavení stavby nejdůležitější silnice v republice. Je již pravděpodobné, že pro tyto průtahy se nestihne položit nový povrch ještě před zimou a komplikace na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou se přesunou i do příštího roku. 

Vytisknout

Diskuze: Modernizace D1 stojí, firmy chtějí více peněz, stát to odmítá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

opel meriva

JD Power: Vodiči sú najspokojnejší s Oplom Meriva

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud