Modernizace D1 stojí, firmy chtějí více peněz, stát to odmítá

Marek Litzman, 18. července 2013, 09:54 Google+

Nejdůležitější silniční tepna v zemi, dálnice D1, je na počátku své modernizace, která zahrnuje výměnu již zničeného povrchu, rozšíření a další technologické úpravy. Nyní se však přestavba zastavila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dálnice D1

Dálnice D1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Dálnice D1 již dávno překročila svoji plánovanou životnost a je tak nezbytně nutné ji rekonstruovat. Právě projekt modernizace byl zahájen před několika lety, kdy byly vybrány první, nejzničenější úseky, které jsou již nyní uzavřeny a modernizace by na nich měla probíhat. Ale neprobíhá.

Při zahájení prací společnosti OHL ŽS a Alpine Bau zjistily, že únosnost podloží je nedostatečná a že bude nutné ji zvýšit. Za tyto vícepráce požadují na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou částku kolem 60 milionů korun.

Tyto peníze ale investor, Ředitelství silnic a dálnic, odmítá poskytnout. Investor sice počítá s tím, že určité vícepráce mohou vzniknout, avšak tyto konkrétní odmítá oproti vysoutěžným podmínkám uznat. Právě vysoutěžená cena je ale možná důvodem, proč se společnosti takto snaží navýšit své rozpočty. Soutěž totiž stlačila ceny velmi nízko. Oproti původně očekávané ceně přišla nabídka, které velmi překvapivě zněla na pouhých 62 % ceny a zároveň nabízela 10letou záruku, což ŘSD a posléze vláda Petra Nečase označili za nemalý úspěch.

Neúspěšní soutěžitelé vzkázali, že takto nízká cena je pod samotnými náklady na stavbu. Právě proto je možné, že se vítězné konsorcium všemožně pokouší navýšit rozpočet právě vícepracemi. Do jejich proplácení se ale ŘSD nechce.

Spor nad náklady tak znamená zastavení stavby nejdůležitější silnice v republice. Je již pravděpodobné, že pro tyto průtahy se nestihne položit nový povrch ještě před zimou a komplikace na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou se přesunou i do příštího roku. 

Vytisknout

Diskuze: Modernizace D1 stojí, firmy chtějí více peněz, stát to odmítá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

Ilustrační foto

Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

subaru brz

TEST Subaru BRZ – zábava na prvním místě

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

reklama

Doporučujeme

opel meriva

JD Power: Vodiči sú najspokojnejší s Oplom Meriva

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

  2. Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud