Nejdůležitější silniční tepna v zemi, dálnice D1, je na počátku své modernizace, která zahrnuje výměnu již zničeného povrchu, rozšíření a další technologické úpravy. Nyní se však přestavba zastavila.
Dálnice D1 již dávno překročila svoji plánovanou životnost a je tak nezbytně nutné ji rekonstruovat. Právě projekt modernizace byl zahájen před několika lety, kdy byly vybrány první, nejzničenější úseky, které jsou již nyní uzavřeny a modernizace by na nich měla probíhat. Ale neprobíhá.
Při zahájení prací společnosti OHL ŽS a Alpine Bau zjistily, že únosnost podloží je nedostatečná a že bude nutné ji zvýšit. Za tyto vícepráce požadují na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou částku kolem 60 milionů korun.
Tyto peníze ale investor, Ředitelství silnic a dálnic, odmítá poskytnout. Investor sice počítá s tím, že určité vícepráce mohou vzniknout, avšak tyto konkrétní odmítá oproti vysoutěžným podmínkám uznat. Právě vysoutěžená cena je ale možná důvodem, proč se společnosti takto snaží navýšit své rozpočty. Soutěž totiž stlačila ceny velmi nízko. Oproti původně očekávané ceně přišla nabídka, které velmi překvapivě zněla na pouhých 62 % ceny a zároveň nabízela 10letou záruku, což ŘSD a posléze vláda Petra Nečase označili za nemalý úspěch.
Neúspěšní soutěžitelé vzkázali, že takto nízká cena je pod samotnými náklady na stavbu. Právě proto je možné, že se vítězné konsorcium všemožně pokouší navýšit rozpočet právě vícepracemi. Do jejich proplácení se ale ŘSD nechce.
Spor nad náklady tak znamená zastavení stavby nejdůležitější silnice v republice. Je již pravděpodobné, že pro tyto průtahy se nestihne položit nový povrch ještě před zimou a komplikace na úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou se přesunou i do příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.