Opel plánuje presunúť výrobu malého úspešného SUV Mokka aj do Európy. Toto rozhodnutie je založené na základe úspechu novinky u zákazníkov a stúpajúcom dopyte po vozidle.
Výroba modelu Opel Mokka prichádza do Európy. Závod koncernu GM v Španielsku začne v druhej polovici roka 2014 vyrábať malé SUV. Dôvodom tohto rozhodnutia je veľký dopyt v Európe. Súčasne sa rozšíria výrobné kapacity pre Mokku aj v závode v Kórei, ktorý je zatiaľ jediným produkčným miestom tohto modelu.
V úvodnej fáze GM investuje 80 miliónov USD do prípravy výroby v závode Zaragoza. Rozhodnutie vyrábať model Mokka v Európe pomôže zachovať 5800 pracovných miest v španielskom závode Opel, v ktorom sa momentálne vyrábajú modely Corsa a Meriva.
Spočiatku bude európska výroba založená na montáži kompletov z dielov vyrobených v Kórei, pričom podiel komponentov z európskej výroby sa bude postupne kontinuálne zväčšovať.
Z nového rozhodnutia budú najviac profitovať zákazníci a zamestnanci Opel/Vauxhall v Európe, dodáva Karl-Thomas Neumann: „Vďaka tejto investícii budeme schopní vyrábať viac vozidiel a rýchlejšie uspokojiť dopyt našich zákazníkov.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?