Opel plánuje presunúť výrobu malého úspešného SUV Mokka aj do Európy. Toto rozhodnutie je založené na základe úspechu novinky u zákazníkov a stúpajúcom dopyte po vozidle.
Výroba modelu Opel Mokka prichádza do Európy. Závod koncernu GM v Španielsku začne v druhej polovici roka 2014 vyrábať malé SUV. Dôvodom tohto rozhodnutia je veľký dopyt v Európe. Súčasne sa rozšíria výrobné kapacity pre Mokku aj v závode v Kórei, ktorý je zatiaľ jediným produkčným miestom tohto modelu.
V úvodnej fáze GM investuje 80 miliónov USD do prípravy výroby v závode Zaragoza. Rozhodnutie vyrábať model Mokka v Európe pomôže zachovať 5800 pracovných miest v španielskom závode Opel, v ktorom sa momentálne vyrábajú modely Corsa a Meriva.
Spočiatku bude európska výroba založená na montáži kompletov z dielov vyrobených v Kórei, pričom podiel komponentov z európskej výroby sa bude postupne kontinuálne zväčšovať.
Z nového rozhodnutia budú najviac profitovať zákazníci a zamestnanci Opel/Vauxhall v Európe, dodáva Karl-Thomas Neumann: „Vďaka tejto investícii budeme schopní vyrábať viac vozidiel a rýchlejšie uspokojiť dopyt našich zákazníkov.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?