Elektrický model Renault ZOE získal cenu „Red Dot Product Design Award 2013“, ktorá patrí k najprestížnejším cenám dizajnu.
Odborná 37 členná porota vyberala spomedzi 4 622 prihlásených v 19 rôznych kategóriách. Renault ZOE je už tretím Renaultom, ktorý získal toto prestížne ocenenie a to po modeloch Mégane II v roku 2003 a Twizy v roku 2012. Nový koncept autosalónového stánku „The Bump“, ktorý sa ukázal byť veľmi populárny medzi návštevníkmi autosalónov, bol rovnako vybraný porotou na ocenenie.
Porota bola hlavne očarená silnou dávkou inovácie, ktorú Renault ZOE priniesol do kategórie elektrických áut. Práve konštruktérske myslenie návrhárov pomohlo toto ocenenie získať.
Druhým ocenením dizajnom spoločnosti Renault bol nový koncept stánku Renault „The Bump“, ktorý bol prvý krát predstavený verejnosti na autosalóne v Paríži v roku 2012. Porota ocenila, že nový dizajn adekvátne reprezentuje hlavné hodnoty spoločnosti a to pohyb a zmenu. Nový stánok spoločnosti Renault bol navrhnutý na použitie na medzinárodných autosalónoch po celom svete vrátane tých najprestížnejších v Ženene, Šanghaji a Frankfurte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.