Nový zápis do Guinessovy knihy rekordů za spotřebu 3 litrů nafty na 100 kilometrů
Novým zápisem do Guinessovy knihy rekordů skončil pokus o překonání minimální spotřeby paliva. Rekord doposud udával hodnoty 3,4 l/100 km pro nehybridní vozy a 3,6 l/100 km pro hybridní automobily.
Dvojice řidičů, Wayne Gerdes a Bob Winger, zdolala během 17 dní více než 13 tisíc kilometrů, celkem 13 071 . Denní plán zahrnoval přibližně 770 kilometrů klikatících se cest napříč celými Spojenými státy (48).
Průměrná spotřeba činila konečných 3,0 l/100 km. Jakým způsobem řidiči jeli, konkrétně jakou průměrnou rychlostí, nebylo organizátory uveřejněno.
Důležitá tak zůstává myšlenka, díky které pokus vznikl. Ta měla jasně deklarovat vozy a motory německého výrobce jako značně úsporné, efektivní a odolné vůči opotřebení. Ceny pohonných hmot neustále rostou, nejedná se jen o evropský trend. Zda přinesla patřičné plody tak uvidíme až v budoucnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.