Speciál od Daimleru s čtveřicí elektromotorů zajel Severní smyčku známé tratě Nürburgring v rekordním čase
Přijel, zajel a s vavříny odjel. Asi tak by se dalo popsat testování unikátního elektromobilu SLS s přídomkem AMG. Doposud nejvýkonnější vůz AMG s čtveřicí synchronních elektromotorů, umístěných v blízkosti kol vozu, zdolal Severní smyčku známé německé tratě Nürburgring ve velice solidním čase 7 minut a 56,23 sekund.
Přiložené video zaznamenává část jízdy. Z některých záběrů je člověku až úzko. Ostatně se není čemu divit, když maximální výkon automobilu činí 552 kW (750 k) a točivý moment 1000 N.m. To vše se zrychlením z 0-100 km/hod během 3,9 vteřin a maximální rychlostí, jak jinak než elektronicky omezenou na 250 km/hod.
V případě velice tučné peněženky vůz vyjde na neuvěřitelných 416 tisíc eur (cca 10 milionů korun). Základem jsou lithium-iontové baterie, mající kapacitu 60 kWh a 548 kg, které vznikly ve spolupráci s továrním týmem Petronas F1.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.