Volvo odpískalo svůj nejmenší model, hatchback C30. Poslední kus bude možné vyhrát v soutěži, avšak jen v Británii.
Volvo C30 přineslo do třídy prémiových hatchbacků chtěný čerstvý vítr spojený s inovativním designem. Vzhled inspirovaný staršími modely a konceptem SCC je dodnes nezaměnitelný. Dost možná ale i on byl jedním z hřebíčků do rakve.
Volvo C30 nyní, po sedmi letech od zahájení výroby, opouští výrobní linky nadobro. Prodalo se 210 tisíc vozů, což lze z hlediska určení považovat docela za úspěch. C30 se nikdy nemělo stát masovým vozem.
Volvo C30 milovali zejména v Anglii a právě pro Brity je připravena poslední cesta tohoto vozu. Poslední vyrobená cé-třicítka zamíří do Velké Británie a po cestě bude dávat čtyři nápovědy, které určí cíl cesty, kam vůz 15. června dojede. Úspěšní si zde budou moci zasoutěžit právě o poslední vyrobené Volvo C30 v úpravě Polestar.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?