V první ročníku mediální ankety České auto roku 2013 zvítězila prodloužená verze letošní Octavie
Rozhodující část z celkem 53 tisíc respondentů, kteří hlasovali v prvním ročníku dosud neznámé ankety České auto roku 2013, zvolilo za vůz svých snů mladoboleslavskou Škodu Octavii v karoserii Combi.
Veřejnost tak dala přednost, oproti odborníkům v podání motoristických novinářů, tuzemskému výrobci dvoustopých vozidel. Volkswagen Golf si tak „nepřidá do vitrínky“ další titul k již stávajícímu Světovému či Evropskému autu roku 2013.
Z celkového počtu necelé šedesátky nominovaných, zvítězila kromě vozu Combi i Toyota Prius+. Titul si díky konstrukci odvezla za nejekologičtější vůz, supersportovní Maseratti Quattroporte za vůz nejsvůdnější.
Již nyní jsme zvědavi na výsledky navazujícího ročníku. Uvidíme, zdali soutěž získá takového věhlasu, aby dokázala přežít a dostala se tak do povědomí širší masy nejen českého obyvatelstva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.