Americký trh rozhodně není tak přívětivý k dieselům jako ten evropský. Dieselů se oproti benzínům prodá jen zlomek, ale problémy jsou s nimi nemalé.
Dieselové motory se v USA do osobních vozů prakticky nemontují. Volkswagen se nicméně snaží se svými legendárními TDI prosadit i tam, ale o to více se musí snažit.
Američtí zákazníci přitom mají s diesely problémy a úřady proto zaznamenávají velmi vysoký počet vozů, které po natankování přestanou jet. Na vině je přirozeně natankování benzínu namísto dieselu. Problémy s tímto mají přirozeně i vozy Volkswagen.
Automobilka se proto rozhodla, že těmto problémům učiní přítrž. Téměř čtvrt milionu vozů zakoupených v posledních čtyřech letech tak poputuje do servisu, kde mu technici namontují speciální hrdlo nádrže, které znemožní natankování benzínu. Podobná hrdla fungují tak, že detekují šířku tankovací pistole a otevřou přívod do nádrže pouze pistoli se správnou velikostí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.