Americký trh rozhodně není tak přívětivý k dieselům jako ten evropský. Dieselů se oproti benzínům prodá jen zlomek, ale problémy jsou s nimi nemalé.
Dieselové motory se v USA do osobních vozů prakticky nemontují. Volkswagen se nicméně snaží se svými legendárními TDI prosadit i tam, ale o to více se musí snažit.
Američtí zákazníci přitom mají s diesely problémy a úřady proto zaznamenávají velmi vysoký počet vozů, které po natankování přestanou jet. Na vině je přirozeně natankování benzínu namísto dieselu. Problémy s tímto mají přirozeně i vozy Volkswagen.
Automobilka se proto rozhodla, že těmto problémům učiní přítrž. Téměř čtvrt milionu vozů zakoupených v posledních čtyřech letech tak poputuje do servisu, kde mu technici namontují speciální hrdlo nádrže, které znemožní natankování benzínu. Podobná hrdla fungují tak, že detekují šířku tankovací pistole a otevřou přívod do nádrže pouze pistoli se správnou velikostí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?