Renault oznámil velkou investici do nového závodu, ve kterém bude vyráběna nová generace dvou SUV a Laguny. Tím nepřímo potvrdil i jejich příchod v příštím roce.
Investice ve výši 420 milionů euro (přes 10 miliard korun) by nás asi tolik nezaujala, neboť podobné zprávy chodí relativně často. Daná investice má umožnit montáž všech pěti vyráběných typů přímo na jedné lince, čímž bude možné velmi pružně měnit poměry výroby a reagovat tak na aktuální poptávku zákazníků.
Nová linka má být uvedena do provozu příští rok a mají se na ní začít vyrábět nové modely a to v pěti variantách. Půjde o sedan a kombík Laguna, Espace a Scénic v běžné verzi i verzi Grand.
Všechny tři tyto modely se tak představí v průběhu příštího roku a v témže roce se budou i vyrábět. Nějakého toho konceptu bychom se možná mohli dočkat již letos na podzim.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?