Renault oznámil velkou investici do nového závodu, ve kterém bude vyráběna nová generace dvou SUV a Laguny. Tím nepřímo potvrdil i jejich příchod v příštím roce.
Investice ve výši 420 milionů euro (přes 10 miliard korun) by nás asi tolik nezaujala, neboť podobné zprávy chodí relativně často. Daná investice má umožnit montáž všech pěti vyráběných typů přímo na jedné lince, čímž bude možné velmi pružně měnit poměry výroby a reagovat tak na aktuální poptávku zákazníků.
Nová linka má být uvedena do provozu příští rok a mají se na ní začít vyrábět nové modely a to v pěti variantách. Půjde o sedan a kombík Laguna, Espace a Scénic v běžné verzi i verzi Grand.
Všechny tři tyto modely se tak představí v průběhu příštího roku a v témže roce se budou i vyrábět. Nějakého toho konceptu bychom se možná mohli dočkat již letos na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?