Široká nabídka úsporných vozů Američany neláká, po dlouhé době však vzrůstá obliba naftových agregátů
Národ za velkou louží nikdy nehleděl na spotřebu svých čtyřkolových dopravních prostředků. Velkoobjemové motory s množstvím válců jsou toho důkazem. Proč by také měli, když byli donedávna na vrcholu těžebního žebříčku. Pro zajímavost stojí říci, že se o sesazení z pomyslného čtyřicet let trvajícího trůnu postarali, stejně jako v mnoha dalších případech, Číňané.
Dle statistik, zveřejněných společností R.L. Polk and Co., se prudce mění procentuální zastoupení jedné kategorie. Po více než dvaceti letech tak vzrůstá počet registrovaných vozů s naftovým agregátem.
Statistiky uvádějí nové i ojeté vozy. Od ledna roku 2010 do prosince roku 2012 jejich počet stoupl z 640 779 na téměř 800 000 kusů. Jedná se tak o více než 24% nárůst. Jediným vysvětlením měnícího se zaběhnutého standardu je fakt zhoršujících se tamějších životních podmínek a orientace na úsporu v rodinném rozpočtu.
Ostatní čísla se příliš nemění. Momentálně je v prodeji více než 45 modelů vozů s hybridní technologií, 27 s naftovými agregáty. Použití úspornějších motorů dělí Spojené státy americké na dva celky, severní část a tu jižnější. Mezi zmiňované níže položené uveďme Floridu, Texas, Louisiana a další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.