D1: bezmála deset let trvající rekonstrukce začne již nyní v dubnu

Stanislav Růžička, 11. dubna 2013, 03:54 Google+

Pro někoho sen, pro jiného noční můra. Dnes, 11.4. roku 2013, dojde k předání prvních dvou úseků české dálnice D1. ŘSD varuje, uzavírky přijdou na konci dubna

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dálnice D1

Dálnice D1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Dlouhodobě plánovaná rekonstrukce české dálnice D1 začíná. Definitivně to potvrdilo ŘSD a Ministerstvo dopravy na včerejší tiskové konferenci v zasedacím sále  na nábřeží Ludvíka Svobody 12/1222. Přítomni byli ministr dopravy Zbyněk Stanjura, generální ředitel ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) David Čermák a Ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Rekonstrukce 160 kilometrového úseku dálnice (celkově 320 km), v přepočtu za 14 miliard korun, má trvat orientačně 5 až 10 let. Projekt bude z velké části spolufinancován Evropskou unií, zbytek doplatí stát z peněz daňových poplatníků. Soutěže na první dva úseky  z celkových 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. km) a Větrným Jeníkovem, Jihlavou (104. - 112. km) na Vysočině, vyhráli sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium Colas CZ a Porr. Nabídly nejnižší ceny 597 a 649 milionů korun bez DPH.

Na další tři úseky je již zpracována technická dokumentace. Čeká se jen na vyrozumění soudu ve věci odvolání společnosti Eurovia.

Oprava dálnice má přinést nový povrch vozovky, úpravy odbočovacích a připojovacích pruhů, rozšíření mostů, nadjezdů a samotné dálnice z nynějších 26,5 metrů na 28 metrů. Součástí modernizace bude doplnění prvků bezpečnosti, jejíž součástí bude i výměna svodidel v celé délce, doplnění protihlukových zábran a míst tísňového volání.

Na opravovaných místech se počítá se stálým puštěním dvou pruhů oběma směry. O vždy aktuálních informacích se můžou řidiči dočíst na serverech www.dopravniinfo.cz, www.novaD1.cz či facebooku, případně doslechnout z vln Českého rozhlasu.

 

Vytisknout

Diskuze: D1: bezmála deset let trvající rekonstrukce začne již nyní v dubnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo

Volvo VEA i-ART - lepší vstřikování pro lepší spotřebu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud