D1: bezmála deset let trvající rekonstrukce začne již nyní v dubnu

Dálnice D1
Dálnice D1, foto: Archiv AutoRoad.cz
Stanislav Růžička 11. dubna 2013 03:54
Sdílej:

Pro někoho sen, pro jiného noční můra. Dnes, 11.4. roku 2013, dojde k předání prvních dvou úseků české dálnice D1. ŘSD varuje, uzavírky přijdou na konci dubna

Dlouhodobě plánovaná rekonstrukce české dálnice D1 začíná. Definitivně to potvrdilo ŘSD a Ministerstvo dopravy na včerejší tiskové konferenci v zasedacím sále  na nábřeží Ludvíka Svobody 12/1222. Přítomni byli ministr dopravy Zbyněk Stanjura, generální ředitel ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) David Čermák a Ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Rekonstrukce 160 kilometrového úseku dálnice (celkově 320 km), v přepočtu za 14 miliard korun, má trvat orientačně 5 až 10 let. Projekt bude z velké části spolufinancován Evropskou unií, zbytek doplatí stát z peněz daňových poplatníků. Soutěže na první dva úseky  z celkových 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. km) a Větrným Jeníkovem, Jihlavou (104. - 112. km) na Vysočině, vyhráli sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium Colas CZ a Porr. Nabídly nejnižší ceny 597 a 649 milionů korun bez DPH.

Na další tři úseky je již zpracována technická dokumentace. Čeká se jen na vyrozumění soudu ve věci odvolání společnosti Eurovia.

Oprava dálnice má přinést nový povrch vozovky, úpravy odbočovacích a připojovacích pruhů, rozšíření mostů, nadjezdů a samotné dálnice z nynějších 26,5 metrů na 28 metrů. Součástí modernizace bude doplnění prvků bezpečnosti, jejíž součástí bude i výměna svodidel v celé délce, doplnění protihlukových zábran a míst tísňového volání.

Na opravovaných místech se počítá se stálým puštěním dvou pruhů oběma směry. O vždy aktuálních informacích se můžou řidiči dočíst na serverech www.dopravniinfo.cz, www.novaD1.cz či facebooku, případně doslechnout z vln Českého rozhlasu.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?