Pro někoho sen, pro jiného noční můra. Dnes, 11.4. roku 2013, dojde k předání prvních dvou úseků české dálnice D1. ŘSD varuje, uzavírky přijdou na konci dubna
Dlouhodobě plánovaná rekonstrukce české dálnice D1 začíná. Definitivně to potvrdilo ŘSD a Ministerstvo dopravy na včerejší tiskové konferenci v zasedacím sále na nábřeží Ludvíka Svobody 12/1222. Přítomni byli ministr dopravy Zbyněk Stanjura, generální ředitel ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) David Čermák a Ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Rekonstrukce 160 kilometrového úseku dálnice (celkově 320 km), v přepočtu za 14 miliard korun, má trvat orientačně 5 až 10 let. Projekt bude z velké části spolufinancován Evropskou unií, zbytek doplatí stát z peněz daňových poplatníků. Soutěže na první dva úseky z celkových 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. km) a Větrným Jeníkovem, Jihlavou (104. - 112. km) na Vysočině, vyhráli sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium Colas CZ a Porr. Nabídly nejnižší ceny 597 a 649 milionů korun bez DPH.
Na další tři úseky je již zpracována technická dokumentace. Čeká se jen na vyrozumění soudu ve věci odvolání společnosti Eurovia.
Oprava dálnice má přinést nový povrch vozovky, úpravy odbočovacích a připojovacích pruhů, rozšíření mostů, nadjezdů a samotné dálnice z nynějších 26,5 metrů na 28 metrů. Součástí modernizace bude doplnění prvků bezpečnosti, jejíž součástí bude i výměna svodidel v celé délce, doplnění protihlukových zábran a míst tísňového volání.
Na opravovaných místech se počítá se stálým puštěním dvou pruhů oběma směry. O vždy aktuálních informacích se můžou řidiči dočíst na serverech www.dopravniinfo.cz, www.novaD1.cz či facebooku, případně doslechnout z vln Českého rozhlasu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?