Interiér vozu IS táhne. „Ergonomie a funkčnost“ jsou hlavními znaky nového sedanu
Hlavní prioritou vývoje nového IS mělo být vytvoření luxusního sedanu s neopakovatelným prožitkem z jízdy, založeném na kombinaci kultivovanosti, jízdních vlastností a ergonomičnosti interiéru.
Novinka přinesla nižší a sportovnější polohu řidiče během jízdy, volant a přístrojový panel pak inspiraci v supersportovním LFA. Perforovaná kůže umožňuje příjemný a především pevný úchop volantu, na něm umístěné páčky pak koordinované ovládání multimediální soustavy společně se zobrazováním přístrojů pro řidiče a 7" obrazovky. Zajímavý je multifunkční ukazatel „Innovate“ před řidičem s pohyblivým středovým kroužkem, skvělou oporu zajistí nová sedadla s integrovanou pěnovou konstrukcí, novinkou jsou též elektrostatické spínače pro ovládání klimatizace v rozmezí 0,5 stupně Celsia pohybem ruky nahoru a dolů.
Zde se již však dostáváme do celkově bohatší výbavy F SPORT. Co se týče prostornosti, stává se vrcholem třídy. Prodloužením rozvoru o 70 mm získali spolucestující na zadních sedadlech podstatných 50 mm navíc, 85 mm na kolena je tak více než dostačující. Zbývajících 20 mm připadlo na vrub zavazadlovému prostoru, který nabízí prostor 450 litů.
Pode dnem umístěné akumulátory hybridního motoru čerpali z poznatků automobilky Toyota. Materiály a dílenské zpracování dávají poznat pozornosti a pečlivosti, kterou je automobilka Lexus proslulá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?