Jen několik týdnů po své světové premiéře v Ženevě oslaví nová ŠKODA Octavia Combi svou domácí premiéru na Autosalonu v Brně (4. – 8. dubna 2013). Česká automobilka navíc na stánku předvede také pestrou paletu vozů z nabídky pro český trh. Na více než 1 000 m2 se tak představí mimo jiné Octavia, rodinný kompakt Rapid, dynamický městský vůz Citigo Sport, Yeti ve vrcholné výbavě Laurin & Klement, Superb Combi ve výhodné nabídce Drive a akční modely Fabia Fresh a Roomster Fresh. Pro návštěvníky brněnského Autosalonu si ŠKODA AUTO připravila bohatý doprovodný program, včetně možnosti zkušebních jízd.
„Nová Octavia Combi je důležitou součástí naší modelové ofenzívy – nejen v České republice, ale také ve světě," říká Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Stejně jako dříve představená Octavia, také nová Octavia Combi nabízí kvality automobilu střední třídy za cenu kompaktního vozu." Octavia Combi má pro úspěch značky Škoda na domácím trhu velký význam: od roku 1998 bylo v České republice prodáno téměř 145 000 vozů Octavia Combi, což představuje přibližně polovinu celého odbytu řady Octavia za toto období.
Octavia Combi představuje prostor ve své nejkrásnější podobě
Nová Škoda Octavia Combi znamená výrazný posun vpřed nejen v porovnání se svou předchůdkyní. Novinka stanovuje také měřítka v oblasti nabídky prostoru ve své třídě. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchozí generací modelu Octavia Combi vzrostl o pět litrů na 610 litrů. Využitelnost dále zvyšuje řada ‚Simply Clever' prvků. Jeden příklad za všechny: dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru je poprvé variabilně nastavitelná. Dynamickým a nadčasově elegantním dojmem působí také nový designový jazyk značky Škoda. Automobil osloví jasnými liniemi, precizností tvarů a dokonalými proporcemi.
Vedle velkorysého prostoru a působivého vzhledu navíc nová Škoda Octavia Combi nabízí nejmodernější technologie. K dispozici je řada vyspělých elektronických systémů z oblasti bezpečnosti, komfortu či infotainmentu. Nově vyvinuté motory mají o 17 % nižší spotřebu než předchozí generace. Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové agregáty, mezi nimi i mimořádně úspornou verzi GreenLine s emisemi na úrovni pouhých 87 g CO 2/km.
Mezi magnety brněnského Autosalonu nechybí ani nová Škoda Octavia. Na svém stánku Škoda Auto prezentuje celkem čtveřici vozů Octavia a Octavia Combi.
S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla Škoda Auto v roce 2012 nového prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 vzrostl počet dodávek zákazníkům o 6,8 %. Také v České republice si automobilka polepšila: o 2,5 % na 59 700 vozů (2011: 58 200). Její podíl na českém trhu vzrostl na 34,1 %. To znamená, že v roce 2012 více než každý třetí nový vůz prodaný v České republice nesl logo Škoda.
V prvních dvou měsících roku 2013 dodala Škoda zákazníkům na celém světě více než 136 600 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku pokles o 7,4 %. Hlavním důvodem tohoto vývoje prodejů je především právě probíhající náběh výroby nové generace modelu Škoda Octavia. Stopy zanechala také trvale nepříznivá situace na některých evropských trzích. V České republice prodala Škoda do konce února 2013 zhruba 8 000 vozů (v uplynulém roce: 8 900). Tržní podíl vzrostl na 35,1 %. Pokud jde o celý rok 2013, vládne v automobilce optimismus v očekávání, že pozitivní vývoj posledních let bude pokračovat.
Škoda přitom sází na největší modelovou ofenzívu v historii podniku. Do roku 2015 se má celá modelová paleta obměnit a rozšířit do dalších důležitých segmentů. V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců na trh přicházet jeden nový nebo přepracovaný model značky Škoda. Přitom jen v roce 2013 Škoda Auto představí osm novinek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.