„Nová Octavia Combi je důležitou součástí naší modelové ofenzívy – nejen v České republice, ale také ve světě," říká Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Stejně jako dříve představená Octavia, také nová Octavia Combi nabízí kvality automobilu střední třídy za cenu kompaktního vozu." Octavia Combi má pro úspěch značky Škoda na domácím trhu velký význam: od roku 1998 bylo v České republice prodáno téměř 145 000 vozů Octavia Combi, což představuje přibližně polovinu celého odbytu řady Octavia za toto období.
Octavia Combi představuje prostor ve své nejkrásnější podobě
Nová Škoda Octavia Combi znamená výrazný posun vpřed nejen v porovnání se svou předchůdkyní. Novinka stanovuje také měřítka v oblasti nabídky prostoru ve své třídě. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchozí generací modelu Octavia Combi vzrostl o pět litrů na 610 litrů. Využitelnost dále zvyšuje řada ‚Simply Clever' prvků. Jeden příklad za všechny: dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru je poprvé variabilně nastavitelná. Dynamickým a nadčasově elegantním dojmem působí také nový designový jazyk značky Škoda. Automobil osloví jasnými liniemi, precizností tvarů a dokonalými proporcemi.
Vedle velkorysého prostoru a působivého vzhledu navíc nová Škoda Octavia Combi nabízí nejmodernější technologie. K dispozici je řada vyspělých elektronických systémů z oblasti bezpečnosti, komfortu či infotainmentu. Nově vyvinuté motory mají o 17 % nižší spotřebu než předchozí generace. Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové agregáty, mezi nimi i mimořádně úspornou verzi GreenLine s emisemi na úrovni pouhých 87 g CO 2/km.
Mezi magnety brněnského Autosalonu nechybí ani nová Škoda Octavia. Na svém stánku Škoda Auto prezentuje celkem čtveřici vozů Octavia a Octavia Combi.
S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla Škoda Auto v roce 2012 nového prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 vzrostl počet dodávek zákazníkům o 6,8 %. Také v České republice si automobilka polepšila: o 2,5 % na 59 700 vozů (2011: 58 200). Její podíl na českém trhu vzrostl na 34,1 %. To znamená, že v roce 2012 více než každý třetí nový vůz prodaný v České republice nesl logo Škoda.
V prvních dvou měsících roku 2013 dodala Škoda zákazníkům na celém světě více než 136 600 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku pokles o 7,4 %. Hlavním důvodem tohoto vývoje prodejů je především právě probíhající náběh výroby nové generace modelu Škoda Octavia. Stopy zanechala také trvale nepříznivá situace na některých evropských trzích. V České republice prodala Škoda do konce února 2013 zhruba 8 000 vozů (v uplynulém roce: 8 900). Tržní podíl vzrostl na 35,1 %. Pokud jde o celý rok 2013, vládne v automobilce optimismus v očekávání, že pozitivní vývoj posledních let bude pokračovat.
Škoda přitom sází na největší modelovou ofenzívu v historii podniku. Do roku 2015 se má celá modelová paleta obměnit a rozšířit do dalších důležitých segmentů. V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců na trh přicházet jeden nový nebo přepracovaný model značky Škoda. Přitom jen v roce 2013 Škoda Auto představí osm novinek.