Za vysokou úroveň bezpečnosti získala nová ŠKODA Octavia od Euro NCAP nejlepší možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Špičkové celkové hodnocení je oceněním za vynikající výsledky, kterých nová ŠKODA Octavia dosáhla v oblasti ochrany dospělých cestujících a dětí v interiéru, ochrany chodců a asistenčních bezpečnostních systémů. Nová Octavia nyní vstupuje na evropské trhy. Na autosalonu v Ženevě představuje česká automobilka navíc také novou generaci modelu ŠKODA Octavia Combi.
„ŠKODA klade na bezpečnost velký důraz,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast technického vývoje. „To platí také pro nový model Octavia. Našim cílem je nabídnout řidiči i dalším členům posádky co možná nejpohodlnější a nejbezpečnější jízdu. Pomocí řady aktivních asistenčních systémů a rozsáhlého paketu pasivních bezpečnostních prvků je nový model nejbezpečnější Octavií, která kdy existovala,“ říká Welsch.
„Výsledky testů Euro NCAP jsou dalším dokladem vysoké úrovně bezpečnosti vozů ŠKODA. Celkový výsledek v podobě pěti hvězd od nezávislých odborníků nás velice těší,“ dodává Welsch.
Špičkové ocenění udělilo sdružení Euro NCAP za ochranu cestujících na předních sedadlech. Nová ŠKODA Octavia v této kategorii získala 93 procent maximálního možného počtu bodů. Kabina vozu zůstává stabilní, figuríny, sedící vpředu, byly po nárazu téměř netknuté. Také ochrana dospělých cestujících různého vzrůstu, sedících v různých pozicích na předních sedačkách, je vždy stejně dobrá. Dobrých výsledků dosahuje nová ŠKODA Octavia rovněž v oblasti ochrany dětí. Pozitivně hodnotili zkušební komisaři také ochranu chodců. Přesvědčivým argumentem byly také moderní bezpečností asistenční systémy nového modelu ŠKODA Octavia; mimo jiné elektronická kontrola stability ESC a varování při nezapnutém bezpečnostním pásu řidiče a spolujezdce, oba tyto bezpečnostní prvky jsou pro země EU součástí sériové výbavy.
Nová ŠKODA Octavia používá také systémy aktivní bezpečnosti, které byly dosud vyhrazeny spíše vozům vyšších tříd. Mezi ně patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy (od května 2013), Lane Assistant, který udržuje vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickou aktivací v případě nehody, Crew Protect Assistant připravující prostor pro řidiče a spolujezdce ne blížící se kolizi, nebo Driver Activity Assistant pro rozpoznání únavy řidiče. Tyto systémy pomáhají zabránit nehodám, nebo zmírňují jejich následky pro posádku a ostatní účastníky silničního provozu.
Bezpečnost řidiče i posádky zajišťuje rozsáhlý paket pasivních bezpečnostních prvků. Před zraněním je chrání až devět airbagů spolu s tříbodovými bezpečnostními pásy. Poprvé se v modelové řadě ŠKODA Octavia objevuje kolenní airbag (v zemích EU součást sériové výbavy) a boční airbagy vzadu. Stabilní jízdní vlastnosti zajišťuje precizně vyladěný podvozek, dlouhý rozvor a tuhá struktura karoserie. Nová ŠKODA Octavia ve svých rozměrech podstatně narostla, díky odlehčené konstrukci je ale až o 102 kg lehčí než předchozí model.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?