Pro tento rok a jednu z největších akcí automobilového světa přichází švédský výrobce, skupina Volvo Car s dnes již majoritním čínským vlastníkem – společností Zhejiang Geely (2010), téměř kompletně, ale velmi lehce upravenou modelovou řadou pro rok 2013, zahrnující S80, XC70, S60, V60 a XC60.
Volvo S80Vlajková loď s exkluzivním designem, ostrým podvozkem a modernizovanou nabídkou motorů. Někdo by mohl namítnout – žádná změna. Skutečnost je mírně jiná. Pozměněný přední a zadní nárazník pro zvýraznění šířky vozu. Nedávná modernizace předních světlometů, světla pro denní svícení umístěná na čele vozu. Nový naftový pětiválec se zdvihovým objemem 2,0 l.Interiér - značka exkluzivity a komfortu. Kožené sedačky z městečka Bridge of Weir v kraji Renfrewshire ve Skotsku. Výběr z rodinného pohodlného nebo sníženého sportovního podvozku, litá kola Bor o velikosti 19 palců. To je nové S80.
S60, XC70, XC60Stejná vylepšení a inovace jako model S80 obdrží i S60. Nová světla pro denní svícení se nyní používají u všech modelů, různé zavěšení kol, přepracovaná mřížka, nové komfortní materiály ze dřeva pro povrchy uvnitř vozu.Všem modelům pak nově dominuje 7-palcový displej TFT z řady V40, informační systém Sensus. Surfování po internetu, poslech a úprava hudby pro naše nejmenší, vyhřívaný volant, sedačky a světlomety, trvající nadstandardní bezpečnost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.