Citroënu se v poslední době luxusní auta příliš nedařily. Řada DS ale, zdá se, prolomila bludný kruh a automobilka tak může opět přemýšlet o nejvyšší třídě.
Citroëny dokázaly být luxusní. Nejslavnější byl bezesporu avantgardní Citroën DS. Byl to právě on, který přinesl hydropneumatické odpružení, které dělalo z Citroënů plovoucí křižník s naprostou pohodou na palubě. Na DS navázal úspěšný CX a již o něco méně úspěšný XM. Po skončení jeho produkce v roce 2000 neměla automobilka v této třídě pět let svého koně. Až v roce 2005 přišel Citroën C6.
"Cé šestka" není špatné auto, ale pod úchvatným kabátkem se nenachází nic překvapivého. Technická jedinečnost modelu DS je pryč a C6 je prostě docela normální luxusní sedan, byť s trochu výstředním vzhledem.
I proto se tento vůz nikdy nestal nějak zvlášť populární. Nyní chce automobilka složit reparát. Nový luxusní vůz by nicméně měl být zařazen pod extravagantnější řadu DS a neměl by to být sedan. Podle všeho půjde o nezařaditelný crossover postavený někam mezi luxusní sedan, kombík a SUV.
O budoucí specifikaci vozu se prozatím nesou jen spekulace. Pravděpodobně by měl sdílet mnohé s podobně řešeným modelem DS5, avšak v luxusnějším balení. Více se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?