Citroënu se v poslední době luxusní auta příliš nedařily. Řada DS ale, zdá se, prolomila bludný kruh a automobilka tak může opět přemýšlet o nejvyšší třídě.
Citroëny dokázaly být luxusní. Nejslavnější byl bezesporu avantgardní Citroën DS. Byl to právě on, který přinesl hydropneumatické odpružení, které dělalo z Citroënů plovoucí křižník s naprostou pohodou na palubě. Na DS navázal úspěšný CX a již o něco méně úspěšný XM. Po skončení jeho produkce v roce 2000 neměla automobilka v této třídě pět let svého koně. Až v roce 2005 přišel Citroën C6.
"Cé šestka" není špatné auto, ale pod úchvatným kabátkem se nenachází nic překvapivého. Technická jedinečnost modelu DS je pryč a C6 je prostě docela normální luxusní sedan, byť s trochu výstředním vzhledem.
I proto se tento vůz nikdy nestal nějak zvlášť populární. Nyní chce automobilka složit reparát. Nový luxusní vůz by nicméně měl být zařazen pod extravagantnější řadu DS a neměl by to být sedan. Podle všeho půjde o nezařaditelný crossover postavený někam mezi luxusní sedan, kombík a SUV.
O budoucí specifikaci vozu se prozatím nesou jen spekulace. Pravděpodobně by měl sdílet mnohé s podobně řešeným modelem DS5, avšak v luxusnějším balení. Více se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.