Citroënu se v poslední době luxusní auta příliš nedařily. Řada DS ale, zdá se, prolomila bludný kruh a automobilka tak může opět přemýšlet o nejvyšší třídě.
Citroëny dokázaly být luxusní. Nejslavnější byl bezesporu avantgardní Citroën DS. Byl to právě on, který přinesl hydropneumatické odpružení, které dělalo z Citroënů plovoucí křižník s naprostou pohodou na palubě. Na DS navázal úspěšný CX a již o něco méně úspěšný XM. Po skončení jeho produkce v roce 2000 neměla automobilka v této třídě pět let svého koně. Až v roce 2005 přišel Citroën C6.
"Cé šestka" není špatné auto, ale pod úchvatným kabátkem se nenachází nic překvapivého. Technická jedinečnost modelu DS je pryč a C6 je prostě docela normální luxusní sedan, byť s trochu výstředním vzhledem.
I proto se tento vůz nikdy nestal nějak zvlášť populární. Nyní chce automobilka složit reparát. Nový luxusní vůz by nicméně měl být zařazen pod extravagantnější řadu DS a neměl by to být sedan. Podle všeho půjde o nezařaditelný crossover postavený někam mezi luxusní sedan, kombík a SUV.
O budoucí specifikaci vozu se prozatím nesou jen spekulace. Pravděpodobně by měl sdílet mnohé s podobně řešeným modelem DS5, avšak v luxusnějším balení. Více se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?