Citroënu se v poslední době luxusní auta příliš nedařily. Řada DS ale, zdá se, prolomila bludný kruh a automobilka tak může opět přemýšlet o nejvyšší třídě.
Citroëny dokázaly být luxusní. Nejslavnější byl bezesporu avantgardní Citroën DS. Byl to právě on, který přinesl hydropneumatické odpružení, které dělalo z Citroënů plovoucí křižník s naprostou pohodou na palubě. Na DS navázal úspěšný CX a již o něco méně úspěšný XM. Po skončení jeho produkce v roce 2000 neměla automobilka v této třídě pět let svého koně. Až v roce 2005 přišel Citroën C6.
"Cé šestka" není špatné auto, ale pod úchvatným kabátkem se nenachází nic překvapivého. Technická jedinečnost modelu DS je pryč a C6 je prostě docela normální luxusní sedan, byť s trochu výstředním vzhledem.
I proto se tento vůz nikdy nestal nějak zvlášť populární. Nyní chce automobilka složit reparát. Nový luxusní vůz by nicméně měl být zařazen pod extravagantnější řadu DS a neměl by to být sedan. Podle všeho půjde o nezařaditelný crossover postavený někam mezi luxusní sedan, kombík a SUV.
O budoucí specifikaci vozu se prozatím nesou jen spekulace. Pravděpodobně by měl sdílet mnohé s podobně řešeným modelem DS5, avšak v luxusnějším balení. Více se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.