Opel predstavuje nový maloobjemový naftový motor 1,6 CDTI, ktorý ponúka maximálny výkon 100 kW/136k. Uplatnenie si nájde v širokej palete modelov.
Opel pokračuje v obnove svojho portfólia motorov novým štvorvalcovým turbodieslom s priamym vstrekovaním paliva. V programe značky nahrádza doterajšie naftové motory 1.7 CDTI aj niektoré motory 2.0 CDTI s menším výkonom.
Nový motor 1.6 CDTI je prvým naftovým motorom Opel, ktorý spĺňa budúcu emisnú normu Euro 6. Bude sa vyrábať v niekoľkých výkonových modifikáciách a montovať do rozličných modelových radov.
Hlavnými cieľmi pri vývoji nového motora bolo dosiahnuť hlučnosť, vibrácie a kultúru chodu na úrovni najlepších agregátov v objemovej triede, ako aj vysoký merný výkon a merný krútiaci moment v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Oproti doterajšiemu motoru 1.7 CDTI bol maximálny výkon zvýšený na 100 kW/136 k a maximálny krútiaci moment na 320 Nm, pričom spotreba paliva je nižšia o 10 percent oproti rovnako výkonným turbodieslom s objemom 2,0 litra.
Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra a jeho inovatívna elektronická riadiaca jednotka boli vyvinuté kompletne interne v rámci koncernu GM, globálnym tímom konštruktérov v Turíne, Rüsselsheime a v USA. Tento prístup umožnil komplexnú optimalizáciu systému od úplného začiatku procesu konštrukcie. Od jari tohto roka sa motor 1.6 CDTI bude vyrábať v rovnakom “flexibilnom závode” ako nový benzínový motor s objemom 1,6 litra v meste Szentgotthard v Maďarsku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.