Opel predstavuje nový maloobjemový naftový motor 1,6 CDTI, ktorý ponúka maximálny výkon 100 kW/136k. Uplatnenie si nájde v širokej palete modelov.
Opel pokračuje v obnove svojho portfólia motorov novým štvorvalcovým turbodieslom s priamym vstrekovaním paliva. V programe značky nahrádza doterajšie naftové motory 1.7 CDTI aj niektoré motory 2.0 CDTI s menším výkonom.
Nový motor 1.6 CDTI je prvým naftovým motorom Opel, ktorý spĺňa budúcu emisnú normu Euro 6. Bude sa vyrábať v niekoľkých výkonových modifikáciách a montovať do rozličných modelových radov.
Hlavnými cieľmi pri vývoji nového motora bolo dosiahnuť hlučnosť, vibrácie a kultúru chodu na úrovni najlepších agregátov v objemovej triede, ako aj vysoký merný výkon a merný krútiaci moment v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Oproti doterajšiemu motoru 1.7 CDTI bol maximálny výkon zvýšený na 100 kW/136 k a maximálny krútiaci moment na 320 Nm, pričom spotreba paliva je nižšia o 10 percent oproti rovnako výkonným turbodieslom s objemom 2,0 litra.
Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra a jeho inovatívna elektronická riadiaca jednotka boli vyvinuté kompletne interne v rámci koncernu GM, globálnym tímom konštruktérov v Turíne, Rüsselsheime a v USA. Tento prístup umožnil komplexnú optimalizáciu systému od úplného začiatku procesu konštrukcie. Od jari tohto roka sa motor 1.6 CDTI bude vyrábať v rovnakom “flexibilnom závode” ako nový benzínový motor s objemom 1,6 litra v meste Szentgotthard v Maďarsku.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?