Opel predstavuje nový maloobjemový naftový motor 1,6 CDTI, ktorý ponúka maximálny výkon 100 kW/136k. Uplatnenie si nájde v širokej palete modelov.
Opel pokračuje v obnove svojho portfólia motorov novým štvorvalcovým turbodieslom s priamym vstrekovaním paliva. V programe značky nahrádza doterajšie naftové motory 1.7 CDTI aj niektoré motory 2.0 CDTI s menším výkonom.
Nový motor 1.6 CDTI je prvým naftovým motorom Opel, ktorý spĺňa budúcu emisnú normu Euro 6. Bude sa vyrábať v niekoľkých výkonových modifikáciách a montovať do rozličných modelových radov.
Hlavnými cieľmi pri vývoji nového motora bolo dosiahnuť hlučnosť, vibrácie a kultúru chodu na úrovni najlepších agregátov v objemovej triede, ako aj vysoký merný výkon a merný krútiaci moment v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Oproti doterajšiemu motoru 1.7 CDTI bol maximálny výkon zvýšený na 100 kW/136 k a maximálny krútiaci moment na 320 Nm, pričom spotreba paliva je nižšia o 10 percent oproti rovnako výkonným turbodieslom s objemom 2,0 litra.
Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra a jeho inovatívna elektronická riadiaca jednotka boli vyvinuté kompletne interne v rámci koncernu GM, globálnym tímom konštruktérov v Turíne, Rüsselsheime a v USA. Tento prístup umožnil komplexnú optimalizáciu systému od úplného začiatku procesu konštrukcie. Od jari tohto roka sa motor 1.6 CDTI bude vyrábať v rovnakom “flexibilnom závode” ako nový benzínový motor s objemom 1,6 litra v meste Szentgotthard v Maďarsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.