Popri Škode Rapid získal plný počet hviezd v crashtestoch aj kompaktný model SUV od automobilky Opel - Mokka.
Opel Mokka získal najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek za bezpečnosť od nezávislého konzorcia Euro NCAP. Tým sa zaradil k ďalším modelom značky Opel, ktoré majú najvyššie hodnotenie od Euro NCAP. Doteraz najvyššie skóre 5 hviezdičiek dosiahli v tomto teste modely Ampera, Astra, Corsa, Insignia, Meriva a Zafira. Celkovo Opel Mokka dosiahol vynikajúce výsledky vo všetkých piatich bezpečnostných kategóriách, ktoré Euro NCAP testuje. Nové SUV značky Opel dosiahlo maximálny počet bodov alebo 100 percent v oblasti bezpečnostných asistenčných systémov, čím sa zaradilo do úzkeho okruhu automobilov na európskom trhu s takýmto výrazným výsledkom. Napríklad do hodnotenia Euro NCAP sa pozitívne premietol elektronický stabilizačný systém ESP®Plus a výstraha upozorňujúca na nezapnuté bezpečnostné pásy, ako aj funkcia obmedzovača rýchlosti v tempomate. Tieto prvky sú súčasťou štandardného vybavenia modelu Mokka.
V oblasti ochrany dospelých členov posádky Opel Mokka dosiahol 96 zo 100 možných percent. K tomuto vynikajúcemu výsledku okrem starostlivo konštruovanej karosérie prispelo aj rozsiahle bezpečnostné vybavenie, zahŕňajúce čelné, bočné a bočné závesové airbagy, ako aj dvojité napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily. Nastaviteľné opierky hlavy na predných sedadlách znižujú riziko traumy krku vodiča a spolujazdca pri náraze zozadu. Ochranu spodných partií nôh vodiča pri čelnom náraze zvyšuje zostava pedálov, ktorá sa pri definovanej intenzite nárazu odpojí od karosérie.
V oblasti ochrany detí Euro NCAP poznamenáva: „Opel Mokka dosiahol maximálny počet bodov pri dynamickom teste na základe údajov, ktoré namerala figurína predstavujúca 3-ročné dieťa.“ Tento vynikajúci výsledok v kategórii ochrany detí je zásluhou aj detskej sedačky Opel, ktorá sa montuje do štandardných úchytov ISOFIX na vonkajších miestach vzadu a navyše je fixovaná horným poistným popruhom.
V oblasti ochrany chodcov získal predný nárazník modelu Mokka maximálny počet bodov. Euro NCAP vyzdvihuje jeho dobrú ochranu nôh chodca.
V oblasti aktívnej bezpečnosti, ktorá prekračuje požiadavky Euro NCAP, má Opel Mokka mnoho bezpečnostných asistenčných prvkov. Sub-kompaktné SUV prináša mnohé inovatívne technológie, pomáhajúce vodičovi predchádzať nehodám ako napríklad kamerový systém Opel Eye druhej generácie s funkciami kolíznej výstrahy a monitorovania odstupu Collision Alert a Following Distance Indicator, asistenčným systémom pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning a funkciou rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Recognition. Bezpečnostnú úroveň modelu Opel Mokka ďalej zvyšujú prvky vybavenia na želanie ako adaptívne reflektory AFL+ a cúvacia kamera.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.