Popri Škode Rapid získal plný počet hviezd v crashtestoch aj kompaktný model SUV od automobilky Opel - Mokka.
Opel Mokka získal najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek za bezpečnosť od nezávislého konzorcia Euro NCAP. Tým sa zaradil k ďalším modelom značky Opel, ktoré majú najvyššie hodnotenie od Euro NCAP. Doteraz najvyššie skóre 5 hviezdičiek dosiahli v tomto teste modely Ampera, Astra, Corsa, Insignia, Meriva a Zafira. Celkovo Opel Mokka dosiahol vynikajúce výsledky vo všetkých piatich bezpečnostných kategóriách, ktoré Euro NCAP testuje. Nové SUV značky Opel dosiahlo maximálny počet bodov alebo 100 percent v oblasti bezpečnostných asistenčných systémov, čím sa zaradilo do úzkeho okruhu automobilov na európskom trhu s takýmto výrazným výsledkom. Napríklad do hodnotenia Euro NCAP sa pozitívne premietol elektronický stabilizačný systém ESP®Plus a výstraha upozorňujúca na nezapnuté bezpečnostné pásy, ako aj funkcia obmedzovača rýchlosti v tempomate. Tieto prvky sú súčasťou štandardného vybavenia modelu Mokka.
V oblasti ochrany dospelých členov posádky Opel Mokka dosiahol 96 zo 100 možných percent. K tomuto vynikajúcemu výsledku okrem starostlivo konštruovanej karosérie prispelo aj rozsiahle bezpečnostné vybavenie, zahŕňajúce čelné, bočné a bočné závesové airbagy, ako aj dvojité napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily. Nastaviteľné opierky hlavy na predných sedadlách znižujú riziko traumy krku vodiča a spolujazdca pri náraze zozadu. Ochranu spodných partií nôh vodiča pri čelnom náraze zvyšuje zostava pedálov, ktorá sa pri definovanej intenzite nárazu odpojí od karosérie.
V oblasti ochrany detí Euro NCAP poznamenáva: „Opel Mokka dosiahol maximálny počet bodov pri dynamickom teste na základe údajov, ktoré namerala figurína predstavujúca 3-ročné dieťa.“ Tento vynikajúci výsledok v kategórii ochrany detí je zásluhou aj detskej sedačky Opel, ktorá sa montuje do štandardných úchytov ISOFIX na vonkajších miestach vzadu a navyše je fixovaná horným poistným popruhom.
V oblasti ochrany chodcov získal predný nárazník modelu Mokka maximálny počet bodov. Euro NCAP vyzdvihuje jeho dobrú ochranu nôh chodca.
V oblasti aktívnej bezpečnosti, ktorá prekračuje požiadavky Euro NCAP, má Opel Mokka mnoho bezpečnostných asistenčných prvkov. Sub-kompaktné SUV prináša mnohé inovatívne technológie, pomáhajúce vodičovi predchádzať nehodám ako napríklad kamerový systém Opel Eye druhej generácie s funkciami kolíznej výstrahy a monitorovania odstupu Collision Alert a Following Distance Indicator, asistenčným systémom pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning a funkciou rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Recognition. Bezpečnostnú úroveň modelu Opel Mokka ďalej zvyšujú prvky vybavenia na želanie ako adaptívne reflektory AFL+ a cúvacia kamera.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.