Renault Zoe je vůz podobný Cliu, avšak plně založený na elektrickém pohonu. Renault tvrdí, že s jeho odkladem počítá právě kvůli kanibalizaci. Je to pravda?
Renault Zoe je naděje Renualtu. Automobilka chce prodávat během sedmi let celých 10 % vozů právě s elektrickým pohonem. Malý vůz, který je fakticky elektrickou variantou Clia, měl naučit zákazníky dívat se na elektrický pohon jako na reálnou alternativu. Nyní se však zpozdí. Ale proč?
Šéf Renaultu ubezpečuje, že důvodem je to, že automobilka právě představila nové Clio a domnívá se, že Zoe by na Cliu příliš parazitoval. A přidal k tomu větu, že kdo jednou vyzkouší elektromobil, již nechce jinak.
Panu Taravesovi sice můžeme věřit, avšak my se domníváme, že pravda je tak trochu jinde. Eektromobilům se zkrátka nedaří. Z trhu alespoň dočasně uteklo trojče od Peugeotu, Citroënu a Mitsubishi. Nissan musel na Leafu pořádně zapracovat a doufá, že poté se konečně začne prodávat. Není tedy důvodem spíš všeobecný neúspěch elektřinou poháněných vozů?
I přesto se na Zoe těšíme. Půjde o zajímavé zpestření nabídky vozidel a to je vždy příjemné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.