Mercedes-Benz Ener-G-Force - terénní vůz budoucnosti

Marek Litzman, 19. listopadu 2012, 10:46 Google+

Mercedes Benz ukazuje studii budoucího off roadu. Nahradí jednou slavnou třídu G?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ener-G-Force

Ener-G-Force | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Pro designovou soutěž na autoslalonu v Los Angeles si automobilka Mercedes-Benz připřavila velmi zajímavý koncept. Představuje terénní vůz budoucnosti, konkrétně pro rok 2025 a již samotným názvem evokuje, že nejde o kdejaký koncept, ale že zaklíná přeslavnou třídu G.

Mercedes-Benz třídy G je legendou mezi off-roady a přestože stojí na základech původně vojenského Gelandewagenu starého již desetiletí, jeho obliba neupadá. Konkurenční Land Rover Defender nicméně také mění kabát a bude vyráběn v novém. Chystají něco podobného i u Mercedesu?

Prozatím jde jen o koncept bez produkčních ambicí. Alespoň oficiálně. O pohon se stará čtveřice elektromotorů - pro každé kolo jeden. Energii do nich dodává vodíkový palivový článek. Zajímavý je systém, který sbírá vodu ze střechy, například při dešti, a svádí ji do palivového systému. Zde je z vody vyráběna elektřina.

Senzory umístěné na střeše mají za úkol monitorovat terén před vozem. Díky těmto skenerům dokáže vůz dopředu odhadnout charakter terénu a podle toho přizpůsobit nastavení vozu.

Jak se vám líbí terénní vůz budoucnosti?

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz Ener-G-Force - terénní vůz budoucnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucid Air bude mít dojezd více než 800 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy

Dojezd 800 km a zrychlení za 2,5 vteřiny. Na jaře začne montáž luxusního sedanu Lucid Air

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Pětina Čechů má snít o elektromobilech. Průzkum ukázal, proč je nekupují

Mercedes W124 300E

Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

reklama

Doporučujeme

Octavia

Škoda Octavia III - design na oficiálním videu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

  2. Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

  3. Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

  4. Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

  5. Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

  6. Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud