Japonská Honda zverejnila prevádzkové parametre očakávaného motora 1,6 i-DTEC, ktorý spotrebuje len 3,6 litra nafty na 100 km.
Nový maloobjemový turbodiesel od Hondy, 1,6 i-DTEC, ponúkne maximálny výkon 88 kW/120 k (pri 4000 min-1, krútiaci moment s hodnotou 300 Nm (pri 2000 min-1) a priemernú spotrebu len 3,6 l/100 km.
Novinka bude mať svoju premiéru už začiatkom budúceho roka v modeli Civic, neskôr sa ráta s jej uvedením aj v modeli CR-V. Novinka bola vyvinutá špeciálne pre Európu, vyrábať sa bude v anglickej továrni Swindon.
Konštruktéri pri vývoji nového motora kládli dôraz na to, aby ponúkal čo najlepší pomer medzi výkonom a hospodárnosťou prevádzky.
Na konkrétne prevádzkové parametre motora v modeli Civic a CR-V si ešte musíme nejaký čas počkať, no automobilka očakáva, že práve v modeli Civic bude o nový moderný motor obrovský záujem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?