Honda zverejnila parametre motora 1,6 i-DTEC pre Civic

Honda Civic
Honda Civic, foto: Honda
Braňo Porubčan 17. listopadu 2012 21:01
Sdílej:

Japonská Honda zverejnila prevádzkové parametre očakávaného motora 1,6 i-DTEC, ktorý spotrebuje len 3,6 litra nafty na 100 km.

Nový maloobjemový turbodiesel od Hondy, 1,6 i-DTEC, ponúkne maximálny výkon 88 kW/120 k (pri 4000 min-1, krútiaci moment s hodnotou 300 Nm (pri 2000 min-1) a priemernú spotrebu len 3,6 l/100 km.

Novinka bude mať svoju premiéru už začiatkom budúceho roka v modeli Civic, neskôr sa ráta s jej uvedením aj v modeli CR-V. Novinka bola vyvinutá špeciálne pre Európu, vyrábať sa bude v anglickej továrni Swindon.

Konštruktéri pri vývoji nového motora kládli dôraz na to, aby ponúkal čo najlepší pomer medzi výkonom a hospodárnosťou prevádzky.

Na konkrétne prevádzkové parametre motora v modeli Civic a CR-V si ešte musíme nejaký čas počkať, no automobilka očakáva, že práve v modeli Civic bude o nový moderný motor obrovský záujem.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.