Japonská Honda zverejnila prevádzkové parametre očakávaného motora 1,6 i-DTEC, ktorý spotrebuje len 3,6 litra nafty na 100 km.
Nový maloobjemový turbodiesel od Hondy, 1,6 i-DTEC, ponúkne maximálny výkon 88 kW/120 k (pri 4000 min-1, krútiaci moment s hodnotou 300 Nm (pri 2000 min-1) a priemernú spotrebu len 3,6 l/100 km.
Novinka bude mať svoju premiéru už začiatkom budúceho roka v modeli Civic, neskôr sa ráta s jej uvedením aj v modeli CR-V. Novinka bola vyvinutá špeciálne pre Európu, vyrábať sa bude v anglickej továrni Swindon.
Konštruktéri pri vývoji nového motora kládli dôraz na to, aby ponúkal čo najlepší pomer medzi výkonom a hospodárnosťou prevádzky.
Na konkrétne prevádzkové parametre motora v modeli Civic a CR-V si ešte musíme nejaký čas počkať, no automobilka očakáva, že práve v modeli Civic bude o nový moderný motor obrovský záujem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?