BMW postaví pod vrcholné SUV X6 menší model. V rámci řady se nemůže jmenovat jinak než X4.
BMW X6 je poněkud šílené. Na podvozku, který patří SUV X5, je postavena karoserie s tvary čtyřdveřového kupé. Přestože X5 se svými silničními ambicemi nikdy netajilo, je tahle kombinace přinejmenším podivná.
Ukázalo se však, že zákazníkům podivnost nevadí a nesmyslný hybrid chtějí. Na takovou informaci z oddělení prodeje nemohli u BMW zareagovat jinak, než vývojem menšího bratříčka. Ten bude odvozený od modelu X3 a ponese poměrně očekávatelné jméno X4.
K modelu X3 se bude blížit i rozměrově, můžeme tak očekávat přibližně 460 cm délky. Pod kapotou nalezneme čtyřválce a šestiválce, přičemž základem pravděpodobně bude dvoulitrová varianta. Zda se objeví i vrcholná verze X4 M, nevíme. BMW X3 zatím terapii u divize M nepodstoupilo, avšak s nástupem sportovněji laděného X4 by se situace mohla přeci jenom trochu změnit.
Koncept novinky se představí na autosalonu v Detroitu, který začíná na jaře. Sériová verze by měla s jen malými změnami následovat v poměrně rychlém sledu. Na zákazníky už si totiž brousí zuby i Audi a Mercedes, oba konkurenti již své podobné vozy vyvíjejí...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?