BMW postaví pod vrcholné SUV X6 menší model. V rámci řady se nemůže jmenovat jinak než X4.
BMW X6 je poněkud šílené. Na podvozku, který patří SUV X5, je postavena karoserie s tvary čtyřdveřového kupé. Přestože X5 se svými silničními ambicemi nikdy netajilo, je tahle kombinace přinejmenším podivná.
Ukázalo se však, že zákazníkům podivnost nevadí a nesmyslný hybrid chtějí. Na takovou informaci z oddělení prodeje nemohli u BMW zareagovat jinak, než vývojem menšího bratříčka. Ten bude odvozený od modelu X3 a ponese poměrně očekávatelné jméno X4.
K modelu X3 se bude blížit i rozměrově, můžeme tak očekávat přibližně 460 cm délky. Pod kapotou nalezneme čtyřválce a šestiválce, přičemž základem pravděpodobně bude dvoulitrová varianta. Zda se objeví i vrcholná verze X4 M, nevíme. BMW X3 zatím terapii u divize M nepodstoupilo, avšak s nástupem sportovněji laděného X4 by se situace mohla přeci jenom trochu změnit.
Koncept novinky se představí na autosalonu v Detroitu, který začíná na jaře. Sériová verze by měla s jen malými změnami následovat v poměrně rychlém sledu. Na zákazníky už si totiž brousí zuby i Audi a Mercedes, oba konkurenti již své podobné vozy vyvíjejí...
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?