BMW postaví pod vrcholné SUV X6 menší model. V rámci řady se nemůže jmenovat jinak než X4.
BMW X6 je poněkud šílené. Na podvozku, který patří SUV X5, je postavena karoserie s tvary čtyřdveřového kupé. Přestože X5 se svými silničními ambicemi nikdy netajilo, je tahle kombinace přinejmenším podivná.
Ukázalo se však, že zákazníkům podivnost nevadí a nesmyslný hybrid chtějí. Na takovou informaci z oddělení prodeje nemohli u BMW zareagovat jinak, než vývojem menšího bratříčka. Ten bude odvozený od modelu X3 a ponese poměrně očekávatelné jméno X4.
K modelu X3 se bude blížit i rozměrově, můžeme tak očekávat přibližně 460 cm délky. Pod kapotou nalezneme čtyřválce a šestiválce, přičemž základem pravděpodobně bude dvoulitrová varianta. Zda se objeví i vrcholná verze X4 M, nevíme. BMW X3 zatím terapii u divize M nepodstoupilo, avšak s nástupem sportovněji laděného X4 by se situace mohla přeci jenom trochu změnit.
Koncept novinky se představí na autosalonu v Detroitu, který začíná na jaře. Sériová verze by měla s jen malými změnami následovat v poměrně rychlém sledu. Na zákazníky už si totiž brousí zuby i Audi a Mercedes, oba konkurenti již své podobné vozy vyvíjejí...
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?