Káva a Itálie, to jde k sobě. Země kávě zaslíbená proto do nového MPV Fiat 500L namontovala dokonce i kávovar.
Malá, jednoduchý, ale šikovný, tak by měl vypadat kávovar do auta. Fiat ve spolupráci se známou společností Lavazza představil kávovar, který bude tvořit příplatkovou výbavu pro model 500L.
Vše se sestává ze samotného kávovaru ve tvaru láhve či termosky a tří kelímků. V těch se skrývají kapsle a jednorázové kelímky a třetí je určen jako nádoba na odpadky. Samotný kávovar je umístěn na úplném konci středového tunelu mezi řidičem a spolujezdcem. Obejde se bez drátů a je plně integrován do vozu.
Přístroj není na sypanou kávu, vkládají se do něj kávové kapsle. Automobilka v tiskové zprávě hovoří o přítomnosti "espressa", avšak je otázkou, zda lze v autě dosáhnout dostatečného příkonu nutného pro dosažení tlaku potřebného pro přípravu opravdového espressa. Tlak by neměl být menší než 9 barů. Budík umístěný na kávovaru ukazuje teplotu, nikoliv tlak.
Rád bych se v tomto mýlil, přesto očekávám, že půjde spíše o překapávač nebo, v lepším případě, o něco jako moka kávovar. Bližší technické informace v tiskové zprávě o dvou odstavcích chybí.
A cena? Ceník pro trhy se zavedeným eurem bude obsahovat příplatek 250 euro, což je k dnešnímu kurzu 6340 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?