Modelový rad Opel Astra je po predstavení sedanu takmer kompletný. V ponuke ešte chýba kabriolet, ktorý sa v novom vydaní vzdá pevnej skladacej strechy.
Nemecký Opel aktuálne modernizoval kompletne celý modelový rad Astra, pribudol elegantný sedan a mohlo by sa zdať, že Astra s aktuálnymi retušami a drobnými technickými vylepšeniami vydrží až do nástupu svojej novej generácie. Nie je to celkom pravda, v modelovej ponuke Astry chýba ešte jedna verzia...Opel Astra Cabrio.
A práve o jeho novej podobe budeme špekulovať. Opel zrejme plánuje svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži, tohtoročné leto s vetrom vo vlasoch za volantom Astry bez strechy si teda zrejme nik z nás neužije. Zaujímavosťou ale je, že na rozdiel od predchádzajúcej Astry TwinTop, ktorá využívala klasickú plechovú skladaciu strechu ovládanú pomocou motorčekov, nová Astra vo verzii kabriolet bude vyznávať klasiku – látkovú strechu, očakávať teda môžeme niečo v štýle Volkswagen Golf Cabrio.
Výhody látkovej strechy sú oproti plechovej streche jasné, spomenieme napríklad podstatne nižšiu hmotnosť, menšiu priestorovú náročnosť alebo fakt, že je lacnejšia. Dizajnéri vďaka látkovej streche nebudú obmedzení vo svojej kreativite, ktorá by ich brzdila pri návrhu pevnej skladacej strechy, kde sa máloktorý dizajnér vhodne vysporiada s „veľkým hrbom“ v zadnej časti karosérie.
Pokiaľ ide o technické zázemie a pohonné jednotky, darcom sa pochopiteľne stane klasická Astra. To isté sa dá povedať aj o ponuke motorov, pod kapotou by sa mali objaviť aj najnovšie motory 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 143 kW/195 k (400 Nm) a benzínový turbomotor s priamym vstrekovaním 1,6 Turbo SIDI s výkonom 147 kW/200 k (300 Nm).
Na ďalšie podrobnosti ohľadom techniky a ďalších parametrov si ešte budeme musieť počkať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.