Modelový rad Opel Astra je po predstavení sedanu takmer kompletný. V ponuke ešte chýba kabriolet, ktorý sa v novom vydaní vzdá pevnej skladacej strechy.
Nemecký Opel aktuálne modernizoval kompletne celý modelový rad Astra, pribudol elegantný sedan a mohlo by sa zdať, že Astra s aktuálnymi retušami a drobnými technickými vylepšeniami vydrží až do nástupu svojej novej generácie. Nie je to celkom pravda, v modelovej ponuke Astry chýba ešte jedna verzia...Opel Astra Cabrio.
A práve o jeho novej podobe budeme špekulovať. Opel zrejme plánuje svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži, tohtoročné leto s vetrom vo vlasoch za volantom Astry bez strechy si teda zrejme nik z nás neužije. Zaujímavosťou ale je, že na rozdiel od predchádzajúcej Astry TwinTop, ktorá využívala klasickú plechovú skladaciu strechu ovládanú pomocou motorčekov, nová Astra vo verzii kabriolet bude vyznávať klasiku – látkovú strechu, očakávať teda môžeme niečo v štýle Volkswagen Golf Cabrio.
Výhody látkovej strechy sú oproti plechovej streche jasné, spomenieme napríklad podstatne nižšiu hmotnosť, menšiu priestorovú náročnosť alebo fakt, že je lacnejšia. Dizajnéri vďaka látkovej streche nebudú obmedzení vo svojej kreativite, ktorá by ich brzdila pri návrhu pevnej skladacej strechy, kde sa máloktorý dizajnér vhodne vysporiada s „veľkým hrbom“ v zadnej časti karosérie.
Pokiaľ ide o technické zázemie a pohonné jednotky, darcom sa pochopiteľne stane klasická Astra. To isté sa dá povedať aj o ponuke motorov, pod kapotou by sa mali objaviť aj najnovšie motory 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 143 kW/195 k (400 Nm) a benzínový turbomotor s priamym vstrekovaním 1,6 Turbo SIDI s výkonom 147 kW/200 k (300 Nm).
Na ďalšie podrobnosti ohľadom techniky a ďalších parametrov si ešte budeme musieť počkať.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?