Již prakticky mrtvá automobilka Saab se pravděpodobně dočká druhého života. Značku koupila čínská společnost NEVS a chce z něj udělat krále elektromobilů.
Švédská automobilka Saab má nového majitele. Je jím čínská společnost NEVS, za kterou stojí podnikatel Kai Johan Jiang, čínský podnikatel se švédským občanstvím.
Čínská společnost chce v původních továrnách a vývojových centrech Saabu rozjet výrobu, která se má zaměřovat na stále více populární elektromobily. Proto není divu, že téměř poloviční podíl ve společnosti drží také japonská společnost Sun Investment se zaměřením na ekologické technologie.
Saab skončil poté, co se ho jako ztrátové přítěže zbavila tou dobou taktéž krachující automobilka General Motors. Sám Saab nevydělal již 20 let skoro ani korunu a je permanentně ve ztrátě. O automobilku mělo zájem více společností, jednání ale prakticky vždy zkrachovala. Saab sice v posledních měsících předvedl několik schopně se tvářících výtvorů, ty však již vzhledem k situaci zůstanou pravděpodobně navždy vyrobeny jen v několika kusech a časem se mohou stát vyhledávanou raritou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?