Již prakticky mrtvá automobilka Saab se pravděpodobně dočká druhého života. Značku koupila čínská společnost NEVS a chce z něj udělat krále elektromobilů.
Švédská automobilka Saab má nového majitele. Je jím čínská společnost NEVS, za kterou stojí podnikatel Kai Johan Jiang, čínský podnikatel se švédským občanstvím.
Čínská společnost chce v původních továrnách a vývojových centrech Saabu rozjet výrobu, která se má zaměřovat na stále více populární elektromobily. Proto není divu, že téměř poloviční podíl ve společnosti drží také japonská společnost Sun Investment se zaměřením na ekologické technologie.
Saab skončil poté, co se ho jako ztrátové přítěže zbavila tou dobou taktéž krachující automobilka General Motors. Sám Saab nevydělal již 20 let skoro ani korunu a je permanentně ve ztrátě. O automobilku mělo zájem více společností, jednání ale prakticky vždy zkrachovala. Saab sice v posledních měsících předvedl několik schopně se tvářících výtvorů, ty však již vzhledem k situaci zůstanou pravděpodobně navždy vyrobeny jen v několika kusech a časem se mohou stát vyhledávanou raritou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?