Již prakticky mrtvá automobilka Saab se pravděpodobně dočká druhého života. Značku koupila čínská společnost NEVS a chce z něj udělat krále elektromobilů.
Švédská automobilka Saab má nového majitele. Je jím čínská společnost NEVS, za kterou stojí podnikatel Kai Johan Jiang, čínský podnikatel se švédským občanstvím.
Čínská společnost chce v původních továrnách a vývojových centrech Saabu rozjet výrobu, která se má zaměřovat na stále více populární elektromobily. Proto není divu, že téměř poloviční podíl ve společnosti drží také japonská společnost Sun Investment se zaměřením na ekologické technologie.
Saab skončil poté, co se ho jako ztrátové přítěže zbavila tou dobou taktéž krachující automobilka General Motors. Sám Saab nevydělal již 20 let skoro ani korunu a je permanentně ve ztrátě. O automobilku mělo zájem více společností, jednání ale prakticky vždy zkrachovala. Saab sice v posledních měsících předvedl několik schopně se tvářících výtvorů, ty však již vzhledem k situaci zůstanou pravděpodobně navždy vyrobeny jen v několika kusech a časem se mohou stát vyhledávanou raritou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.