Astra OPC se pomalu chystá a Opel se snaží zaujmout. Nyní ukazuje podvozek tohoto ultrarychlého technického skvostu.
Opel Astra OPC bude již tradičně tvořit naprostý vrchol řady. Silná slova o jeho rychlosti jsou jistě na místě, vždyť pod kapotou tohoto vozu bude dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 280 koní. Díky němu zrychlí na stovku za rovných šest sekund a maximální rychlost je 250 km/h.
Čtyřválec pochází z Insignie, avšak pro takto speciální použití byl řádně upraven. Zejména byl zvýšen plnící tlak turba a samo sání je nyní průchodnější. To vše by mělo dohromady dávat velmi zajímavý jízdní zážitek.
Co je ale silný motor bez adekvátního podvozku. Aby bylo vůbec možné dostat obří sílu motoru na přední kola, je mezi nimi umístěn samosvorný diferenciál. Ten zajišťuje to, aby síla nešla na kolo, které klade nižší odpor, jak je tomu u klasického diferenciálu, ale právě naopak.
Opel nabídne také stavitelný podvozek, který dostane tři módy. První bude sloužit k běžné jízdě, nabídne vyšší komfort a pohodu. Ve sportovním modu podvozek ztuhne, řízení se stane přímějším, zostří se také reakce na plynový pedál. A všechny tyto vlastnosti se dostanou na úplné maximum v módu OPC, který navíc signalizují červeně podsvícené budíky. Odpružení je u OPC o 30 % tužší než u běžné Astry a sedí také o centimetr níže.
Podobně lze nastavovat také stabilizaci ESP - od běžného nastavení, přes nastavení s minimálními zásahy až po úplné vypnutí.
O bezpečné zastavení se postarají sportovní brzdy Brembo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.