Avia se již před nějakou dobou stala dodavatelem dílů pro výrobce nákladních vozidel Smith. Zatímco Avia dodává svoji kabinu, kterou si Smith vybral pro kompaktní rozměry, a šasi, britská společnost do vozu namontuje to nejdůležitější - motor.
Na běžném dieselu by nebylo nic podivného, ale Smith Newton je plně elektrický vůz. Jeden se nyní ukazuje i v Praze, kde ho testuje společnost DHL.
Elektromobily jsou tradičně omezeny kapacitou baterie, která obvykle k delším rozvážkám nedostačuje. Znatelný smysl však naopak nacházíme v rozvážkách na trasách, na kterých se jezdí doslova dům od domu či po blízkých podnicích. Tradiční spalovací motory mívají problém se na takto krátkých trasách vůbec zahřát.
Elektrická dodávka se pohybuje prakticky neslyšně, což je výhodou zejména v rezidenčních čtvrtích. Naopak nebezpečné je to pro chodce, kteří se často orientují podle zvuku. Nejhorší situaci v tomto mají zrakově postižení.
Ale zpět k samotnému vozu. Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 163 koní, který je živen ze sady baterií po bocích vozu. Maximální rychlost 80 km/h i dojezd až 200 kilometrů pro městské rozvážky dostačují. Cenová návratnost vozu by se měla pohybovat mezi čtyřmi a pěti lety. O tom, zda budou vozy DHL i v ČR jezdit elektrické, však stále rozhodnuto není.