Smith Newton sice vozí jiná loga, ale první pohled jasně odhalí, že nákladem je naše stará známá Avia...
Avia se již před nějakou dobou stala dodavatelem dílů pro výrobce nákladních vozidel Smith. Zatímco Avia dodává svoji kabinu, kterou si Smith vybral pro kompaktní rozměry, a šasi, britská společnost do vozu namontuje to nejdůležitější - motor.
Na běžném dieselu by nebylo nic podivného, ale Smith Newton je plně elektrický vůz. Jeden se nyní ukazuje i v Praze, kde ho testuje společnost DHL.
Elektromobily jsou tradičně omezeny kapacitou baterie, která obvykle k delším rozvážkám nedostačuje. Znatelný smysl však naopak nacházíme v rozvážkách na trasách, na kterých se jezdí doslova dům od domu či po blízkých podnicích. Tradiční spalovací motory mívají problém se na takto krátkých trasách vůbec zahřát.
Elektrická dodávka se pohybuje prakticky neslyšně, což je výhodou zejména v rezidenčních čtvrtích. Naopak nebezpečné je to pro chodce, kteří se často orientují podle zvuku. Nejhorší situaci v tomto mají zrakově postižení.
Ale zpět k samotnému vozu. Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 163 koní, který je živen ze sady baterií po bocích vozu. Maximální rychlost 80 km/h i dojezd až 200 kilometrů pro městské rozvážky dostačují. Cenová návratnost vozu by se měla pohybovat mezi čtyřmi a pěti lety. O tom, zda budou vozy DHL i v ČR jezdit elektrické, však stále rozhodnuto není.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?