Smith Newton sice vozí jiná loga, ale první pohled jasně odhalí, že nákladem je naše stará známá Avia...
Avia se již před nějakou dobou stala dodavatelem dílů pro výrobce nákladních vozidel Smith. Zatímco Avia dodává svoji kabinu, kterou si Smith vybral pro kompaktní rozměry, a šasi, britská společnost do vozu namontuje to nejdůležitější - motor.
Na běžném dieselu by nebylo nic podivného, ale Smith Newton je plně elektrický vůz. Jeden se nyní ukazuje i v Praze, kde ho testuje společnost DHL.
Elektromobily jsou tradičně omezeny kapacitou baterie, která obvykle k delším rozvážkám nedostačuje. Znatelný smysl však naopak nacházíme v rozvážkách na trasách, na kterých se jezdí doslova dům od domu či po blízkých podnicích. Tradiční spalovací motory mívají problém se na takto krátkých trasách vůbec zahřát.
Elektrická dodávka se pohybuje prakticky neslyšně, což je výhodou zejména v rezidenčních čtvrtích. Naopak nebezpečné je to pro chodce, kteří se často orientují podle zvuku. Nejhorší situaci v tomto mají zrakově postižení.
Ale zpět k samotnému vozu. Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 163 koní, který je živen ze sady baterií po bocích vozu. Maximální rychlost 80 km/h i dojezd až 200 kilometrů pro městské rozvážky dostačují. Cenová návratnost vozu by se měla pohybovat mezi čtyřmi a pěti lety. O tom, zda budou vozy DHL i v ČR jezdit elektrické, však stále rozhodnuto není.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?