Aston Martin vypouští na trh rozlučkovou edici svého sporťáku DBS. Nový je již v očekávání...
Aston Martin DBS se poamlu chystá do důchodu. Vyrábí se od roku 2007 a právě pět let je doba, po které vystřídal na výrobních linkách předhcozí model DB9.
Nový služební vůz pro Jamese Bonda je již jistě ve vývoji, ten současný se tak loučí. Jak jinak, než stylovou edicí, kterou automobilka pojmenovala Ultimate.
Jde o čistě stylingový model, žádné změny pod kapotou nenastaly. I nadále se tam tak nachází šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 510 koní. Naopak vzhled podpoří trojice barev - černá a dva odstíny stříbrné. Uvnitř je obsidiánově černá kůže s prošíváním. Strop nabízí kvalitní alcantru, dekorativní kůže s kvalitním obšitím se pak nacházejí také na dalších částech interiéru.
Počet vyrobených exemplářů zatím není úplně jasný, mluví se však o stovce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.