Volkswagen nás v příštích letech nenechá vydechnout. Připravuje záplavu 32 modelů a my víme jakých.
Ještě letos se nám ukáže sedmá generace nejprodávanějšího vozu od VW - Golfu. očekáváme ho na podzimním autosalonu v Paříži. Nemine nás ani řada derivátů. Kromě klasického kombi a sportovních modelů GTI a GTD (vše příští rok) přijdu v roce 2014 také náhrady dvou MPV - Golfu Plus a Touranu. Úplnou novinkou pak bude Golf CC, menší ladný sedan, který přijde v roce 2015. Úplně nakonec se v roce 2016 dočkáme i nového kabrioletu. Sedan Volkswagen Jetta se již osamostatnil do vlastní řady. Jeho náhrada přijde v roce 2015.
Sportovní derivát Golfu, VW Scirocco, se příští rok dočká faceliftu. V roce 2016 by pak měl být nahrazen definitivně.
Volkswagen Passat již také vyhlíží svého následovníka. Přijde v roce 2014 a mimo klasické ho sedanu, kombi a ladného sedanu CC by mohla přijít i dvoudveřová varianta a kabriolet, který má nahradit nepříliš dobře se prodávající Eos.
SUV Tiguan dostane náhradu v roce 2014. O rok později bychom se měli dočkat také verze s rozšířeným rozvorem a pro rok 2016 si pro nás VW chystá odvozenou verzi kupé - něco jako BMW X6.
Časem se dočkáme také nového Pola. S ním by měl přijít také opravdový malý crossover a miniaturní MPV.
Naopak na vrchol nabídky se v roce 2015 postaví nový Volkswagen Phaeton. Přijde jako klasický tříprostorový model, ale ve Volkswagenu by chtělo vyzkoušet i něco nového. Proto se možná dostane do vývoje také pětidveřový model. Zda půjde o kombi či crossover, to zatím není úplně jasné.
Nejluxusnější terénní Volkswagen - Touareg - dostane svoji třetí generaci samozřejmě také. Stane se tak v roce 2016 a bude stát na platformě sdílené s novou Audi Q7, budoucím Porsche Cayenne a budoucími luxusními terénními Bentley a Lamborghini.
I u Audi se dějí věci
Samozřejmě ani Audi nezůstane pozadu. Již nyní se představil nový model A3. Popříští rok ho bude následovat větší sedan A4, který se postupně ukáže i jako kombi a jen těsně poté přijdou na trhu i kupé A5 spolu s kabrioletem a ladným sedanem Sportback. Obměna bude probíhat postupně mezi lety 2014 a 2016.
V roce 2015 přijde také Audi A6. Luxusní sedan by mě zahájit snahu o větší odlišení mezi řadami Audi.
Nejluxusnější model A8 dostane na jaře 2014 rozsáhlý facelift, aby mohl konkurovat novým sedanům od konkurence. V této podobě zůstane pravděpodobně do roku 2017.
Nezapomíná se ani na terénní verze. Zbrusu nová řada Audi Q2 je naplánována na rok 2013. Měla by konkurovat například Nissanu Juke.
Větší model Q5 dostane ještě letos facelift a v roce 2015 se k němu připojí nový model Q6, který dostane za úkol konkurovat BMW X6.
Vrchol řady, Audi Q7, projde generační obměnou v roce 2014. Možná bychom se mohli dočkat také modelu Q8, který by ostřeloval BMW X6 shora. V každém případ však Audi Q7 shodí mnoho tuku.
Okraje trhu ve středu zájmu
Mimo těchto relativně běžných vozů se Volkswagen nebude vyhýbat ani okrajovějším vozům. O senzaci by se v roce 2015 mělo postarat Porsche. Nový model 960 by se měl stát vysoce sportovním čtyřdveřovým kupé s motorem uprostřed, které má zaútočit na pozice Ferrari.
Audi R8 se v příštím roce dočká nemalého faceliftu.
Nejasno je kolem sporťáku Audi R5, který by se pravděpodobně vyráběl i jako Volkswagen a Porsche. Vývoj pravděpodobně probíhá, ale časový horizont je nejasný.
Bentley očekává novou, třetí generaci řady Continental v roce 2017 a na podobnou platformu se postaví také budoucí levnější sedan Porsche, který bude stát pod Panamerou.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.