Volkswagen nás v příštích letech nenechá vydechnout. Připravuje záplavu 32 modelů a my víme jakých.
Ještě letos se nám ukáže sedmá generace nejprodávanějšího vozu od VW - Golfu. očekáváme ho na podzimním autosalonu v Paříži. Nemine nás ani řada derivátů. Kromě klasického kombi a sportovních modelů GTI a GTD (vše příští rok) přijdu v roce 2014 také náhrady dvou MPV - Golfu Plus a Touranu. Úplnou novinkou pak bude Golf CC, menší ladný sedan, který přijde v roce 2015. Úplně nakonec se v roce 2016 dočkáme i nového kabrioletu. Sedan Volkswagen Jetta se již osamostatnil do vlastní řady. Jeho náhrada přijde v roce 2015.
Sportovní derivát Golfu, VW Scirocco, se příští rok dočká faceliftu. V roce 2016 by pak měl být nahrazen definitivně.
Volkswagen Passat již také vyhlíží svého následovníka. Přijde v roce 2014 a mimo klasické ho sedanu, kombi a ladného sedanu CC by mohla přijít i dvoudveřová varianta a kabriolet, který má nahradit nepříliš dobře se prodávající Eos.
SUV Tiguan dostane náhradu v roce 2014. O rok později bychom se měli dočkat také verze s rozšířeným rozvorem a pro rok 2016 si pro nás VW chystá odvozenou verzi kupé - něco jako BMW X6.
Časem se dočkáme také nového Pola. S ním by měl přijít také opravdový malý crossover a miniaturní MPV.
Naopak na vrchol nabídky se v roce 2015 postaví nový Volkswagen Phaeton. Přijde jako klasický tříprostorový model, ale ve Volkswagenu by chtělo vyzkoušet i něco nového. Proto se možná dostane do vývoje také pětidveřový model. Zda půjde o kombi či crossover, to zatím není úplně jasné.
Nejluxusnější terénní Volkswagen - Touareg - dostane svoji třetí generaci samozřejmě také. Stane se tak v roce 2016 a bude stát na platformě sdílené s novou Audi Q7, budoucím Porsche Cayenne a budoucími luxusními terénními Bentley a Lamborghini.
I u Audi se dějí věci
Samozřejmě ani Audi nezůstane pozadu. Již nyní se představil nový model A3. Popříští rok ho bude následovat větší sedan A4, který se postupně ukáže i jako kombi a jen těsně poté přijdou na trhu i kupé A5 spolu s kabrioletem a ladným sedanem Sportback. Obměna bude probíhat postupně mezi lety 2014 a 2016.
V roce 2015 přijde také Audi A6. Luxusní sedan by mě zahájit snahu o větší odlišení mezi řadami Audi.
Nejluxusnější model A8 dostane na jaře 2014 rozsáhlý facelift, aby mohl konkurovat novým sedanům od konkurence. V této podobě zůstane pravděpodobně do roku 2017.
Nezapomíná se ani na terénní verze. Zbrusu nová řada Audi Q2 je naplánována na rok 2013. Měla by konkurovat například Nissanu Juke.
Větší model Q5 dostane ještě letos facelift a v roce 2015 se k němu připojí nový model Q6, který dostane za úkol konkurovat BMW X6.
Vrchol řady, Audi Q7, projde generační obměnou v roce 2014. Možná bychom se mohli dočkat také modelu Q8, který by ostřeloval BMW X6 shora. V každém případ však Audi Q7 shodí mnoho tuku.
Okraje trhu ve středu zájmu
Mimo těchto relativně běžných vozů se Volkswagen nebude vyhýbat ani okrajovějším vozům. O senzaci by se v roce 2015 mělo postarat Porsche. Nový model 960 by se měl stát vysoce sportovním čtyřdveřovým kupé s motorem uprostřed, které má zaútočit na pozice Ferrari.
Audi R8 se v příštím roce dočká nemalého faceliftu.
Nejasno je kolem sporťáku Audi R5, který by se pravděpodobně vyráběl i jako Volkswagen a Porsche. Vývoj pravděpodobně probíhá, ale časový horizont je nejasný.
Bentley očekává novou, třetí generaci řady Continental v roce 2017 a na podobnou platformu se postaví také budoucí levnější sedan Porsche, který bude stát pod Panamerou.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.