Volkswagen nás v příštích letech nenechá vydechnout. Připravuje záplavu 32 modelů a my víme jakých.
Ještě letos se nám ukáže sedmá generace nejprodávanějšího vozu od VW - Golfu. očekáváme ho na podzimním autosalonu v Paříži. Nemine nás ani řada derivátů. Kromě klasického kombi a sportovních modelů GTI a GTD (vše příští rok) přijdu v roce 2014 také náhrady dvou MPV - Golfu Plus a Touranu. Úplnou novinkou pak bude Golf CC, menší ladný sedan, který přijde v roce 2015. Úplně nakonec se v roce 2016 dočkáme i nového kabrioletu. Sedan Volkswagen Jetta se již osamostatnil do vlastní řady. Jeho náhrada přijde v roce 2015.
Sportovní derivát Golfu, VW Scirocco, se příští rok dočká faceliftu. V roce 2016 by pak měl být nahrazen definitivně.
Volkswagen Passat již také vyhlíží svého následovníka. Přijde v roce 2014 a mimo klasické ho sedanu, kombi a ladného sedanu CC by mohla přijít i dvoudveřová varianta a kabriolet, který má nahradit nepříliš dobře se prodávající Eos.
SUV Tiguan dostane náhradu v roce 2014. O rok později bychom se měli dočkat také verze s rozšířeným rozvorem a pro rok 2016 si pro nás VW chystá odvozenou verzi kupé - něco jako BMW X6.
Časem se dočkáme také nového Pola. S ním by měl přijít také opravdový malý crossover a miniaturní MPV.
Naopak na vrchol nabídky se v roce 2015 postaví nový Volkswagen Phaeton. Přijde jako klasický tříprostorový model, ale ve Volkswagenu by chtělo vyzkoušet i něco nového. Proto se možná dostane do vývoje také pětidveřový model. Zda půjde o kombi či crossover, to zatím není úplně jasné.
Nejluxusnější terénní Volkswagen - Touareg - dostane svoji třetí generaci samozřejmě také. Stane se tak v roce 2016 a bude stát na platformě sdílené s novou Audi Q7, budoucím Porsche Cayenne a budoucími luxusními terénními Bentley a Lamborghini.
I u Audi se dějí věci
Samozřejmě ani Audi nezůstane pozadu. Již nyní se představil nový model A3. Popříští rok ho bude následovat větší sedan A4, který se postupně ukáže i jako kombi a jen těsně poté přijdou na trhu i kupé A5 spolu s kabrioletem a ladným sedanem Sportback. Obměna bude probíhat postupně mezi lety 2014 a 2016.
V roce 2015 přijde také Audi A6. Luxusní sedan by mě zahájit snahu o větší odlišení mezi řadami Audi.
Nejluxusnější model A8 dostane na jaře 2014 rozsáhlý facelift, aby mohl konkurovat novým sedanům od konkurence. V této podobě zůstane pravděpodobně do roku 2017.
Nezapomíná se ani na terénní verze. Zbrusu nová řada Audi Q2 je naplánována na rok 2013. Měla by konkurovat například Nissanu Juke.
Větší model Q5 dostane ještě letos facelift a v roce 2015 se k němu připojí nový model Q6, který dostane za úkol konkurovat BMW X6.
Vrchol řady, Audi Q7, projde generační obměnou v roce 2014. Možná bychom se mohli dočkat také modelu Q8, který by ostřeloval BMW X6 shora. V každém případ však Audi Q7 shodí mnoho tuku.
Okraje trhu ve středu zájmu
Mimo těchto relativně běžných vozů se Volkswagen nebude vyhýbat ani okrajovějším vozům. O senzaci by se v roce 2015 mělo postarat Porsche. Nový model 960 by se měl stát vysoce sportovním čtyřdveřovým kupé s motorem uprostřed, které má zaútočit na pozice Ferrari.
Audi R8 se v příštím roce dočká nemalého faceliftu.
Nejasno je kolem sporťáku Audi R5, který by se pravděpodobně vyráběl i jako Volkswagen a Porsche. Vývoj pravděpodobně probíhá, ale časový horizont je nejasný.
Bentley očekává novou, třetí generaci řady Continental v roce 2017 a na podobnou platformu se postaví také budoucí levnější sedan Porsche, který bude stát pod Panamerou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.